De fapt, surse din piață spun că decizia este luată și că acest program va lua startul la începutul anului viitor. Samsung ar urma să vândă în mod oficial flagship-uri recondiționate (în principal gamele Galaxy S și Galaxy Note) provenite din programul de fidelizare pe care îl derulează în Statele Unite și Coreea (one-year upgrade program) și care sunt schimbate de către proprietarii lor la un an de la apariție, în momentul lansării modelelor noi. Aceste telefoane vor merge înspre cei care își doresc un flagship Samsung dar nu își permit să achiziționeze unul nou.
Modelul de business este patentat de Apple pe anumite piețe, chiar dacă nu la modul oficial. Matematic pare o soluție câștigătoare, practic același aparat este vândut de două ori, generând mai mult profit pentru companie. Evident, el poate fi aplicat în cazul telefoanelor care își păstrează valoarea de vânzare și după primul proprietar. O privire aruncată pe site-urile de intermedieri de vânzări, chiar și de pe la noi, ne arată că aproape toate flagship-urile de la producătorii mari au această calitate, nu doar iPhone-urile.
În plus, un flagship Samsung de acum un an poate rivaliza și ca preț (și cred eu că și ca și performanțe) cu vârfurile de gamă ale producătorilor chinezi, telefoane care reprezintă cea mai mare amenințare pentru numele consacrate din industrie, datorită prețurilor accesibile pe care le practică.
Ideea nu este musai rea, poate reprezenta o nouă sursă de venit pentru Samsung, o companie care pare să se descurce tot mai bine pe piața de smartphone, pe care o domină destul de autoritar.
via Reuters