Se pare că Lyft, cel mai mare competitor al Uber se teme că și-a ales o pălărie prea mare. Creșterea rapidă a business-ului de ride-sharing (peste 600% în 2015) i-a cam bulversat pe oficialii companiei, care se pare că au căutat să atragă un gigant cu potențial financiar suficient de mare care să susțină sau chiar să preia compania. O astfel de stabilitate financiară s-ar fi potrivit mult mai bine pe creșterea accelerată a companiei până în momentul în care și profitul ar fi reflectat această pantă ascendentă.
Surse din piață spun că Lyft s-a autopropus spre vânzare unor companii din IT-ul mare, precum Google, Apple sau chiar Microsoft, contra sumei de 9 miliarde de dolari. Cum discuțiile nu au ajuns prea departe, pretențiile au mai coborât și ele și s-a ajuns la o evaluare de 5,5 miliarde de dolari, preț la care General Motors s-a arătat inițial interesată, dar nu s-a concretizat nici de această dată nimic.
Așa că se pare că Lyft va trebui să se descurce pe cont propriu până când profitul generat de companie va fi pe măsura creșterii accelerate a veniturilor. Iar vremurile par să se anunțe destul de tulburi mai ales din perspectiva faptului că Uber, principalul competitor și-a anuțat intenția de a se lista la bursă, manevră care se estimează că va atrage o grămadă de investitori și mai ales o grămadă mare de tot de cash.
Ca și comparație, dacă Uber a avut în luna sa de vârf aproximativ 62 de milioane de comenzi duse la bun sfârșit la nivel global, Lyft a avut aproximativ 14 milioane în cea mai bună lună a sa.
via Recode