Este concluzia la care te conduce rapid ultimul studiu al cifrelor de vânzări de smartphone realizat de către cei de la TrendForce, care au comparat rezultatele de pe al doilea trimestru al anului cu cele de pe trimestrul anterior (Q1/2016). Chiar dacă dinamica cotelor de piață nu este mare, evoluția de la trimestru la trimestru arată o contractare a avansului pe care Samsung îl avea față de principalul competitor, Apple.
De la 13,5 procente în primul trimestru (Samsung – 28% cotă de piață, Apple – 14,5%), la doar 9,4 procente (Samsung – 24,5%, Apple – 15,1%) în al doilea trimestru al acestui an.
Culmea, nu am văzut prea mult tam-tam pe marginea acestor cifre, deși fanii Apple au mingea la fileu. Există totuși o explicație, vorbim aici de cifrele TrendForce, însă, de cele mai multe ori, ca reper pentru situația reală din piața de smartphone au fost folosite studiile realizate de IDC sau Strategy Analytics. Probabil că aceste două instituții se bucură de mai multă credibilitate și este așteptată și viziunea lor asupra acestei industrii.
Eu unul sunt foarte curios dacă în studiile lor LG prinde top 5-ul, pentru că TrendForce ne arată că producătorul coreean este în primii cinci la nivel global.
Până atunci mi se pare destul de dinamică (și atipică, în același timp) situația de pe piața din China, acolo unde numele din top 5 sunt cu totul altele. Vă invit mai jos să vedeți care este realitatea pe această piață, cea mai mare pentru producătorii de smartphone, una pe care o domină Huawei.
via TrendForce