Al doilea trimestru al anului a adus o scădere destul de mare a vânzărilor de Apple Watch comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. O scădere de 55 de procente este o palmă pe obrazul Apple, una destul de usturătoare, care demonstrează top managementului din Cupertino că ritmul de înnoire serioasă a gamei de produse pe care aceștia l-au adoptat și îl apără în fața opiniei publice, fie că vorbim de smartphone sau de smartwatch, la fiecare doi ani, este cam lent pentru ceea ce își dorește piața. Lumea nu mai cumpără pentru că așteaptă noua generație, pe care Apple a promis că o va prezenta la sfârșitul acestui an.
Și ar trebui să vină cu ceva inovații pentru a reaprinde curiozitatea potențialilor cumpărători și pentru a repune vânzările pe un făgaș mai normal. E drept, studiul celor de la IDC ne arată că toată piața de smartpwatch, indiferent de producător, a scăzut. Însă căderea Apple este mult mai mare decât media întregii piețe. Chiar dacă Apple încă domină această piață, cu o cotă zdrobitoare, de 47%, faptul că este singura companie din top 5 care a scăzut, ar trebui să îi pună pe gânduri. Prin comparație, Samsung și-a dublat cota de piață în aceeași perioadă, de la 8 la 16 procente.
Uite că asistăm la situația din industria de smartphone, acolo unde Samsung domină, întoarsă pe dos.
via Bloomberg