Imprimarea 3D a devenit cu pași repezi o metodă rapidă și eficientă de a realiza diferite piese. Așa că era inevitabil ca acest lucru să nu fie exploatat și în procesele de producție. Iar industria auto pare a se preta destul de bine la implementarea imprimării 3D pentru obținerea unor piese și subansamble. BMW Group, unul dintre pionierii din această industrie, demonsterează bu brio acest lucru. Cu peste 10.000 de piese realizate prin metode aditive ce sunt utilizate la Rolls-Royce Phantom, BMW Group utilizează componente imprimante 3D în producţia de serie încă din 2012. În viitor, compania va continua să extindă acest rol de pionierat. De la începutul acestui an, Centrul de Producţie Aditivă – aflat în cadrul Centrului de Cercetare şi Inovaţie (FIZ) al companiei – utilizează aceste procese de producţie şi pentru componentele necesare noului Rolls-Royce Dawn.
În prezent, metodele de producţie aditivă sunt utilizate cel mai des în domenii care deseori necesită loturi mici de componente personalizate şi, uneori, foarte complexe, precum producţia de unelte, de piese de schimb, resurse de exploatare, predezvoltarea, validarea şi testarea automobilelor ori prototipuri şi show cars.
BMW Group urmăreşte, în mod constant, evoluţia şi utilizarea metodelor avansate de producţie aditivă. În viitor, tehnologiile de imprimare 3D plană vor permite timpi de producţie mai scurţi şi o producţie mai economică.
Citiți continuarea pe CADzone.ro.