M-am învârtit destul de mult zilele trecute în jurul unui comunicat de presă legat de numărul de brevete pe care Huawei le-a înregistrat la organismele abilitate (Organizația Mondială a Proprietății Intelectuale – WIPO și Oficiul European de Brevete – EPO). Este un număr destul de mare (3898 doar în 2015 la WIPO și 1953 la EPO), însă nu musai cantitatea de brevete dețiunte de o companie este grăitoare pentru eforturile sale în zona de R&D. Știm foarte multe cazuri de producători de smartphone, care folosesc patentele doar pentru a stoarce bani de la competitori, fără a pune accentul de dezvoltarea propriu-zisă a produsului.
Nu pare însă a fi și cazul Huawei, pentru că în același material de PR am putut vedea că producătorul chinez deține nu mai puțin de 16 centre de cercetare-dezvoltare răspândite pe glob, în țări precum Finlanda, Germania, Suedia, Statele Unite ale Americii, Franța, Italia, Rusia, India sau China. Mai mult, peste 70.000 angajați, care reprezintă peste 45% din forța de muncă totală a companiei, sunt implicați în procesul de dezvoltare de produse și servicii. Ăstea sunt cifrele care contează cu adevărat și acest lucru face parte din filosofia acestei companii, una extrem de sănătoasă: bugetul anual pentru dezvoltare nu poate fi mai mic de 10% din profitul anual al companiei, însă compania alocă constant chiar mai mult în acest scop. Astfel, în 2012, procentul a fost de 13,7%, iar în 2015 14,3% din profit. Este o regulă, un principiu stabilit chiar de către unul dintre fondatorii companiei.
Poate fi o explicație pentru progresul producătorului chinez de dispozitive mobile, progres care se vede și prin faptul că Huawei a fost inclusă în ediția din 2016 a „Top 100 Branduri globale” realizat de către BrandZ, pentru a doua oară consecutiv. În plus, compania a fost inclusă și în „Top 20 Risers”, valoarea brand-ului crescând cu 22%.
Parcă nu mai sună chiar atât de hazardate idealurile oficialilor acestei companii de a ajunge pe locul întâi al producătorilor de smartphone, nu?