Cred că știți și voi sentimentul ăla de mulțumire care te cuprinde atunci când descoperi lucruri noi, faine, în produse pe care deja le-ai achiziționat. Cam așa mi s-a întâmplat mie zilele astea, când vroiam să văd faze importante și golurile de la EURO 2016, pentru meciurile care mi-au scăpat.
În mod normal mă uit pe smartphone (Lumia 950 XL) și m-am trezit legând telefonul de televizor (prin Miracast) doar pentru YouTube, probabil din obișnuință. Numai ca în secunda imediat următoare să îmi aduc aminte că pe smart TV-ul LG cu webOS am deja o aplicație YouTube (pe care de altfel fetele mele o folosesc la maxim) care merge excelent. Și când zic excelent compar cu experiența de pe Android, iOS sau Windows 10 Mobile.
Majoritatea televizoarelor inteligente au acum un client YouTube încorporat. Sunt obișnuit cu cel ce funcționa pe modelul mai vechi de LG, cu sistemul de operare Netcast – un melc din toate punctele de vedere: de la timpul de încărcare, la experiența de navigare și până la introducerea textului în căsuțele de căutare. Poate asta este și explicația motivului pentru care m-am trezit folosind Miracast și pe webOS.
Partea faină este că pe webOS 2.0 (și mai nou pe 3.0) clientul de YouTube este excelent implementat. Se găsește preinstalat pe toate modelele și se lansează instant – apăsați butonul HOME (sau My Apps) de pe telecomandă, folosiți butonul de navigare și apoi selectați aplicația YouTube și lansați-o. Instant se va deschide și veți avea acces la o interfață simplă pentru serviciul YouTube.
Trecerea de la un clip la altul se face la fel de ușor ca pe smartphone, timpii de încărcare și cache pentru imaginile afișate fiind extrem de mici – insesizabili dacă aveți televizorul legat în rețea prin cablu.
TIP: Apăsând butonul verde de pe telecomandă, afișați în clientul YouTube interfața care vă permite să umblați la setări (Settings) sau să ajungeți rapid la canalele cele mai interesante.
Dacă nu vreți să parcurgeți lista standard afișată la lansarea clientului, apăsați pe butonul galben de pe telecomandă și veți activa instant căsuța de căutare, unde se poate introduce rapid textul pentru ceea ce vreți să găsiți. Zilele astea pentru mine cuvântul cheie este EURO 2016.
E mult mai simplu ca în dimineața următoare meciurilor să pornesc YouTube-ul pe smart tv și să văd rezumatul meciurilor decât să trec de la un post la altul în speranța că o să apară ceva despre meciuri.
Modul în care consumăm emisiunile TV se schimbă și direcția este extrem de clară: YouTube, cu conținut la cerere. Dacă ați înțeles asta, atunci luați-vă un smart TV care să vă ajute să faceți asta cât mai plăcut.