Forbes a făcut public un top al celor mai valoroase brand-uri din lume, iar în această listă Microsoft ocupă poziția a treia. Pe locul doi este Google iar pe primul loc este Apple.
Valoarea brandului Microsoft a crescut cu 9% față de anul trecut și a ajuns la 75.2 miliarde USD, iar Apple cu 6% ajungând la 154.1 miliarde USD. Google a avut o creștere semnificativă, de 26% permițând companiei să ajungă la o valoare de 82.5 miliarde.
Mi se pare interesant de menționat că distribuția TOP-ului merge în felul următor: Apple, o companie care s-a impus prin hardware, Google una care s-a impus cu servicii cloud și Microsoft, una care s-a impus prin software. Iar dacă ne uităm cu atenție Microsoft și Google au avut creșteri procentuale mai mari decât Apple, lucru ce nu mă miră deloc – și ultimele cifre de vânzări arată că Apple a ajuns într-un punct în care e nevoită să vină cu ceva nou și remarcabil pentru a păstra atenția și fidelitatea cumpărătorilor.
Microsoft, prin schimbările făcute de Nadella și investițiile din Azure, IoT, HoloLens și Surface, pare să fie pe o direcție bună, reintrând în zona de deschizător de drumuri.
”Valoarea brand-urilor este dată de modul în care consumătorii le percep” – spune Davit Reibstein, procesor de MK și expert în branding la Wharton School, Pennsylvania.
”Ceea ce face brandul valoros, din perspectiva companiei, este disponibilitatea consumatorilor de a plăti un preț mai mare sau de a avea șanse mai mari să fie ales”.
Alături de informația conform căreia tabletele Surface sunt în TOP-ul satisfacției consumatorilor, prezența pe locul trei în TOP-ul Forbes e încă o confirmare a faptului că lucruri faine se întâmplă la Microsoft.
via Forbes