Este destul de interesantă poziția asta în care CEO-ul Apple și până la urmă chiar compania pe care o reprezită sunt puși în ceea ce privește piața de smartphone din India. Una cu un potențial uriaș de creștere, una pe care Apple are o cotă de piață de doar 2 procente, o adevărată rușine pentru compania din Cupertino. Însă piața din India are și câteva caracteristici destul de puțin compatibile cu politicile Apple. Și prețul mediu plătit pentru un smartphone este una dintre aceste caracteristici. Nu mai puțin de 70% dintre telefoanele smart care s-au vândut anul trecut în India au costat sub 150 de dolari. Iată și legătura directă cu cota de piață infimă pe care o deține Apple.
Cel mai vândut terminal Apple din India este iPhone 5s, care are un preț de vânzare de aproximativ 300 dolari în această țară. Așa că sarcina lui Tim Cook pare una destul de ingrată. Cum poți să împaci puterea mică de cumpărare a populației din India (sărăcia din această țară este evidentă), cu pretențiile exagerate pe care compania pe care o conduci le are pentru produsele sale?
Una dintre soluțiile Apple pare a fi vânzarea de produse resigilate pe piața din India. Una pe care autoritățile din această țară nu prea par să o agreeze. Și aici este principalul motiv pentru care CEO-ul Apple s-a întâlnit cu oficialii din Guvernul Indiei, inclusiv cu Primul-Ministru Narenda Modi. Însă, chiar și presupunând că promisiunile sale cu locurile de muncă create de Apple direct, prin centrul de suport și dezvoltare pe care vrea să îl deschidă în India, dar și de Foxconn, care vrea să deschidă o fabrică în această țară, vor da roade, este Apple dispusă să își vândă produsele, chiar și resigilate, la prețuri apropiate de 15 de dolari? Eu unul mă cam îndoiesc. Nu așa se face profitul, iar compania din Cupertino este cea mai bună la realizat profituri uriașe.
via Bloomberg