A fost o perioadă în care am crezut că Xiaomi poate să facă pasul înspre liga mare, să intre cu adevărat în rândul marilor producători de smartphone din toate punctele de vedere, nu doar al vânzărilor. Acolo a reușit într-un trimestru să ciupească un loc pe podium, alături de Samsung și Apple, suficient pentru ca lumea să înceapă să elaboreze teorii care de care mai halucinante despre dominația Xiaomi. Chiar și CEO-ul companiei a avut momente de rătăcire în care expunea target-uri greu de atins ca fiind aproape sigure. Am spus-o încă de atunci că este mai greu să păstreze acel loc trei, decât să-l cucerească. Între timp, Xiaomi a dispărut și din top 5 al producătorilor de smartphone la nivel global.
Tot pentru a te considera un producător mare, este nevoie să ai pus la punct un sistem de vânzare și distribuție care să îți permită să vinzi la nivel global. Deocamdată Xiaomi se mulțumește cu piețele din China și India, ambele cu potențial enorm, mai ales cea din India. Teama de expansiune comercială a fost un alt motiv pentru care m-am îndoit că producătorul chinez va reuși să facă chestii notabile.
Mă uit prin comparație la Huawei, care pare să facă totul în direcția corectă și rezultatele încep să se vadă tot mai bine. Deși, cel mai probabil, la nivel de hardware, diferențele nu sunt chiar atât de mari precum între cele două companii. Nu vreau să insist prea mult cu această comparație, pentru că materialul ăsta este despre Xiaomi.
Iar acum vine o nouă dovadă (a câta oare) că nici măcar de vechile obiceiuri nu reușesc să scape chinezii. Dupa debutul furtunos cu vânzări de tip flash-sale, pe care la momentul acela le-am pus pe seama nevoii de a câștiga captital de imagine, iată că Xiaomi revine. Și încearcă iarăși să facă PR fraierind opinia publică. Pentru Xiaomi Mi Max, producătorul anunță 8 milioane de înregistrări pentru prima vânzare a phablet-ului, una în care vor fi disponibile 100.000 unități. Însă trebuie precizat că înregistrarea respectivă nu valorează nimic, spre deosebire de o precomandă care atrage după sine și plătirea prețului cerut, chiar și pentru o livrare mai târzie.
Să te lauzi cu 8 milioane de înregistrări, care aproape sunt egale cu zero, este un gest de PR mărunt, din partea unui producător care devine tot mai mic (cel puțin la nivel moral), în ciuda așteptărilor mari pe care cei pasionați de industria dispozitivelor mobile le-au avut și probabil le mai au de la acest brand.
Între timp GearBest a anunțat că va livra acest phablet și la nivel global pentru doritori. La un preț aproape dublu. Cam asta se întâmplă când producătorul nu își asumă o pătrundere oficială pe piețele occidentale.
via GSM Arena