Vă dați seama că dacă nici măcar un gigant ca Apple nu a reușit să o scoată la capăt cu industria fake-urilor și a copierii de produse sau de nume din China, este evident că pe piața din această țară se poate face aproape orice. Un producător de articole din piele a înregistrat brand-ul IPHONE (scris cu litere mari), puțin după ce Apple lansase deja cel mai iubit telefon smart din lume (2007), însă cu ceva ani înainte ca acest telefon să ajungă și în China, undeva prin 2009. Eu mă întreb cum au reușit chinezii să trăiască fără iPhone, dar asta este o altă discuție.
Acum revenim la bătălia legală pe care Apple a pierdut-o definitiv, se pare și care le permite chinezilor de la Xintong Tiandi Technology să folosească numele de IPHONE, dar doar pe articole de piele mici, cum ar fi portofele, poșete sau huse pentru telefon (aici cred că este de fapt șmecheria), doar pentru piața din China. Probabil că haterii se vor bucura că Apple a luat un bobârnac peste nas, exact pe un teritoriu pe care părea că se mișcă destul de bine, adică în tribunal. Dar deh, asta e viața, mie unul nu mi se pare chiar corectă această decizie, este evidentă intenția de a copia, mai ales prin asocierea fără prea multă logică a numelui de IPHONE cu niște articole de marochinărie.
Însă, așa cum spuneam și mai la început, pe piața gri spre neagră din China totul este posibil. Chiar cu sprijinul autorităților, se pare. Apple, vino în România! 🙂
via TheVerge