Conform celui mai nou studiu Kantar Worldpanel ComTech, brățările de fitness domină zdrobitor piața wearable din SUA, iar pe acest segment Fitbit este lider incontestat.
Poate că unora li se pare ciudat, dar Apple Watch pare să fie doar un balon care acum e aproape desumflat. Și nu doar pentru că s-au vândut numai vreo 2 milioane de unități în ultimul trimestru ci și pentru că lumea nu prea îl preferă, o brățară de fitness având o utilitate mult mai bună decât acest ceas inteligent.
Trei din patru gadget-uri wearable achiziționate de americani sunt brățări de fitness, în condițiile în care doar 12.2 % din populație are un wearable. Din această piață, 61.7% este a lui Fitbit cu produse precum Blaze sau Charge HR. Apple Watch are doar 6.8%, mult sub ceea ce probabil Apple aștepta.
Mai clar, în februarie/martie 2016, Fitbit a avut 50% din vânzările de wearable în timp ce Apple și Garmin au venit la distanță mare pe locurile doi și trei.
Europenii par să fie ceva mai atrași de produsele Apple, pentru că în Franța, Germania, Marea Britanie și Italia, unde dor 6.6% din populație folosește un dispozitiv wearable, balanța e mai echilibrată: Fitbit are 18.5%, Apple are 14% și Samsung 11.6%.
The balance of power was more even in four European markets surveyed — France, Germany, Great Britain, and Italy — although just 6.6 percent of people owned a wearable. Fitbit controlled 18.5 percent of the install base, followed by Apple at 14 percent, and Samsung at 11.6.
Ca și criterii de alegere a dispozitivului wearable, studiul Kantar ne spune că oamenii s-aubazat pe brand, ușurința de folosire și funcționalități (chestii normale aș zice eu) și nu design-ul sau costul.
Nu pot să zic că mă miră rezultatele studiului Kantar: după ce am avut ocazia să testez mai multe ceasuri inteligente, inclusiv Apple Watch și destule brățări de fitness am ajuns la concluzia că ceasul inteligent, cel promovat de Apple LG sau Samsung nu este încă accesoriul de care am nevoie. În schimb o brățară Fitbit Charge HR (sau un Band 2) și-a găsit locul în lista mea de cumpărături, iar după 4 luni de folosire sunt mulțumit de ceea ce îmi oferă.
Dacă vreți să citiți tot studiul Kantar, îl puteți consult aici.