SharePoint este de mai bine de 10 ani parte integrantă în tot ceea ce înseamnă automatizarea proceselor de business din interiorul companiilor. Iar mai nou, ca parte esențială a Office365, SharePoint oferă facilități de management al informației și colaborare ce sunt integrate în aplicațiile Office pe care oamenii le folosesc în fiecare zi pentru a crea și dezvolta documente, a coordona munca în echipă, a inova și a lua decizii.
Împreună cu PowerApps, SharePoint este un instrument ideal de combinare și analiză a datelor.
Conform Microsoft, peste 200.000 de companii și organizații folosesc SharePoint, iar cei peste 50.000 de parteneri și 1 milion de dezvoltatori creează o comunitate extraordinară și un ecosistem SharePoint de peste 10 miliarde de dolari.
Noul SharePoint 2016, anunțat săptămâna aceasta introduce un mod simplu și performant de a partaja și colabora de pe orice dispozitiv.
Noul sistem de acces unificat și căutare inteligentă pentru toate documentele Office365 fac mai facilă crearea, partajarea și colaborarea de oriunde și de pe orice dispozitiv. Fie prin una din aplicațiile mobile Office365 sau direct din browser, acum fișierele importante vor fi tot timpul la îndemână cu noua tehnologie de căutare și sincronizarea selectivă între calculator, cloud și dispozitivele mobile.
Aplicația mobilă SharePoint, dezvoltată de Microsoft pentru Windows (inclusiv Mobile), iOS și Android, aduce funcționalitatea intranetului pe dispozitive mobile și oferă posibilitatea de utilizare imediată, indiferent de locație și tipul implementării.
Noua pagină de start SharePoint va facilita vizualizarea și accesul unificat la toate site-urile și activitățile unui utilizator, creând o experiență de navigare și utilizare eficientă a tuturor resurselor atât interne cât și din cloud.
SharePoint 2016 aduce politici de acces condițional inteligent ce se adaptează automat contextului de lucru – bazat pe identitate, locație sau chiar dispozitivul folosit. Algoritmii de protecție împotriva pierderii de date (DLP – Data Loss Protection), integrați în SharePoint și Office365 permit definirea datelor importante și politici automate de acces sau transfer al lor. Facilitățile de audit, raportare și vizualizare vor ajuta la asigurarea conformității la standarde a companiei precum și la crearea unei imagini generale a proceselor și activității întregii organizații.
Așa cum mai mai spus, mai trece o zi și mai vedem cum Microsoft mai face încă un pas în direcția cloud first, mobile first. Pentru că în foarte scurt timp nu va mai conta atât de mult de pe ce dispozitiv/sistem de operare accesezi datele, ci ce poți face cu ele, când și unde.
via Microsoft