Se pare că Nokia nu vrea să dispară din peisajul consumer, acolo unde a stat falnică ani de zile și face tot ce poate să se mențină la suprafață. După ce a vândut către Microsoft divizia de smartphone-uri și a ieșit oficial de pe această piață (în schimbul a câteva miliarde USD), s-a văzut în posesia unui purcoi de bani și fără obiectul muncii ce a făcut compania finlandeză cunoscută peste tot în lume.
Astăzi aflăm că Nokia a cumpărat divizia de produse și aplicații din zona de health de la Withings pentru o sumă de 170 de milioane USD, nu foarte mare dat fiind potențialul existent. Probabil că numele Withings vă duce mai degrabă cu gândul la ceasul Activite și nu la o întreagă gamă de produse de health, nu vă înșelați deloc: vorbim de aceiași companie.
Vi se pare surprinzătoare direcția în care merge Nokia? Mie nu. Zona de wearables și health este cea care are potențial cel mai mare de dezvoltare în următoarea perioadă și în plus este și la început. Atât pe zona de hardware, senzori, design cât și pe partea de aplicații, date ale utilizatorilor.
Withings are în ofertă mai multe tipuri de dispozitive din zona de health: ceas, brățară, cântar, termometru, dispozitiv pentru măsurarea ritmului cardiac, toate smart.
Nu pot să nu mă gândesc la celebrul logo al Nokia: ”Connecting people”. Cu intrarea pe zona de dispozitive de health, logo-ul ar putea reveni în actualitate.
Tranzacția Nokia Withings ar trebui să se termine în Q3 2016, cei 170 milioane USD fiind plătiți cash.
Ce credeți, a făcut bine Nokia intrând pe zona de wearable și produse health?
via Nokia