Este vorba despre turiștii care călătoresc în Coreea de Sud, țara natală a producătorului care domină topul vânzătorilor de smartphone și care sunt subiectul unei campanii inedite de marketing pe care Samsung o realizează împreună cu SK Telekom, unul dintre cei mai mari operatori din această țară și cu Korea Tourism Organization. Practic, începând cu ultimele zile ale lui februarie, toți turiștii care intră în Coreea de Sud, obligatoriu prin aeroportul Seoul-Incheon International Airport, vor primi un smartphone Samsung Galaxy Note 5 cu 1 GB de internet inclus, pentru a-l folosi pe teritoriul țării pe care o vizitează, însă în limita a cinci zile. Cu alte cuvinte, dacă ai de gând să stai mai mult prin Coreea de Sud, după cinci zile trebuie să dai telefonul înapoi. Nu, nu este cadou, este doar pentru utilizare!
Acuma, eu am totuși niște semne de întrebare legate de această campanie. Odată, mă gândesc că poate fi și un instrument destul de eficient de monitorizare a cetățenilor străini de pe teritoriul Coreei de Sud și a datelor pe care aceștia le manipulează prin intermediul respectivului dispozitiv. Cel puțin a celor care intră în această promoție. Nu că ar fi cu mult mai greu în cazul celorlalți.
Apoi, mă gândesc puțin mai departe, în încercarea de a vedea totuși scopurile de marketing urmărite de compania coreeană. La ce bun să îți popularizezi Galaxy Note 5-ul în cazul unor turiști europeni, dacă aceștia au șanse minime să vadă terminalul la modul oficial?
via Yonhap News