Trebuie să recunosc că nu mă așteptam la asta: nici nu a lansat bine iPad Pro și Apple a reușit să vândă mai multe unități decât a făcut Microsoft cu toată seria Surface. Da, iPad Pro e o tabletă hibrid, produs copiat clar după Surface Pro, dar a reușit să se vândă într-un număr mai mare de unități decât Microsoft a putut vinde Surface 2, Surface 3 și Surface Pro 4.
Conform celor mai recente date publicate de IDC Apple a reușit să vândă aproape 2 milioane de unități iPad Pro în timp ce Microsoft a vândut în toată seria Surface doar vreo 1,6 milioane unități.
După cum se poate observa în Q4 2015 piața de tablete a scăzut cu 13,7% iar pe tot anul 2015 s-au vândut 206.8 milioane unități, cu 10,1% mai puțin decât în 2014 (230,1 milioane).
Cu toate astea, tabletele hibrid cresc, ajungând la valoarea maximă de 8,1 milioane unități, adică un număr aproape dublu față de cel din 2014.
Veste e clară: tabletele clasice încep să nu mai fie atractive, locul lor fiind luat de adevăratele înlocuitoare de PC, adică tabletele hibrid gen Surface Pro 4 sau iPad Pro. Deși își propun să facă același lucru, cele două sunt cum nu se poate mai diferite: Surface Pro 4 e un laptop tabletă, cu Windows 10 complet. iPad Pro e un tabletă PC ce folosește iOS, sistem de operare pentru smartphone.
Ceea ce mi se pare foarte interesant e faptul că deși a intrat pe piață târziu (la fel ca în cazul smartwatch-urilor) Apple a reușit să aducă un produs care s-a vândut din primul minut mai bine decât al competiției – în cazul de față iPad Pro a vândut cu aproape 25% mai multe tablete hibrid decât a făcut-o Microsoft, asta în anul în care Surface a avut vânzări duble și un profit în creștere.
Adică într-o piață creată de Microsoft – cea a laptop-urilor tabletă, Apple a reușit să îi spulbere din clipa în care a lansat un produs nou. Va fi interesant cum va reacționa Microsoft aici (și dacă va urma strategia de pe zona de smartphone-uri) și cu ce produs va veni Apple în 2016.
Uitându-ne pe raportul IDC vedem că Microsoft are doar 2.4% din cota de piață a tabletelor, Apple are 28%. Iar Samsung la 17,3% și cu un Asus la 5.1%, urmat de Lenovo la 4.9%.
via IDC
Mi se pare normal ca ipad pro sa depaseasca in vânzări toata gama de produse surface, deoarece este o “inovatie”. Multi cumpara numai pentru mărul ala muscat de pe spate. Ar fi in stare sa cumpere si hârtie igienică cu tepi daca ar fi marca Apple, atât sunt de diserati. De vândut rinichi deja se stie.