Mare fierbere în media de specialitate (și nu numai) în legătură cu lovitura negativă de imagine pe care Apple a primit-o chiar de la CEO-ul său, care a postat pe contul său personal de Twitter o fotografie mișcată de la Superbowl, realizată, se presupune, cu un iPhone. Că nu pică bine, este clar! Dar de aici și până la valul de reacții pe care fotografia respectivă l-a iscat, este drum destul de lung, cel puțin în opinia mea. Oricare dintre noi a avut o experiență similară la un moment dat, indiferent de aparat și mai ales indiferent de stabilizarea optică a imaginii, care nu garantează musai fotografii clare ca cristalul. Și oricare dintre cei care a trecut printr-o astfel de experiență știe că faptul că fotografia este mișcată (ăsta este termenul mai popular) este mult mai greu de observat pe telefon.
Ei bine, uite că a pățit-o și Tim Cook, omul! Reacția opiniei publice poate că este justificată, toți utilizatorii de smartphone fiind împărțiți în fani Apple și armata de Androizi. Mai sunt cei care știu să judece obiectiv plusurile și minusurile fiecărui ecosistem și sunt destul de imparțiali. Destul de puțini la număr. Și mai puțini sunt cei care folosesc Windows. 🙂 Așa că reacția publică este normală, cu toate glumele și ironiile de rigoare, probabil că vine din partea fanilor Android.
Însă reacția presei de specialitate (cel puțin a unei mari părți din ea, ca să nu generalizez) mi se pare cam de cacao. Să mai și mărești fotografia respectivă, doar ca să ilustrezi mai bine articolul (vezi link-ul sursă, și este doar un exemplu) nu se face deloc, mai ales dacă te pretinzi un profesionist imparțial. Este o nouă dovadă că mulți nu sunt ceea ce se laudă a fi.
Revenind la Tim Cook omul, părerea mea este că el nu a greșit prea mult. Nici nu vreau să îl disculp în totalitate. S-a comportat normal, ca un om obișnuit aflat în euforia și vibrația unui astfel de eveniment, uitând că imaginea sa este asociată cu cea a companiei pe care o conduce și a produselor pe care aceasta le vinde. Din păcate pentru el, a uitat destul de repede, la scurt timp după ce și-a atras un alt val de critici pentru felul în care s-a îmbrăcat la întâlnirea cu prim-ministrul italian.
În ceea ce privește iPhone-ul, la camera foto se descurcă în media dispozitivelor mobile cu ceva pretenții. Iar marketing-ul Apple a știut mereu să sublinieze acest lucru. Drept dovadă, aveți mai jos un clip video realizat de către Nicolas Vuignier, care ne arată (oarecum în antiteză cu Tim Cook) ce poate face un iPhone atunci când e folosit la capacitate maximă.
via PhoneArena