Am spus-o cu mai multe ocazii, degeaba faci un telefon bun, dacă nu ai în spate un departament de vânzări (și evident, unul de marketing) bine pus la punct. Și de fiecare dată când am ajuns la această teorie, am folosit exemplul celor de la OnePlus, care cu primul model de smartphone pe care l-au lansat, One, au arătat un veritabil flagship killer, așa cum l-au numit chiar ei. Între timp entuziasmul lor a cam pălit și restul terminalelor pe care le-au lansat ulterior nu a mai fost chiar atât de killer. Însă nici măcar OnePlus One nu s-a vândut la adevărata lui valoare, tocmai din cauza sistemului stufos de vânzare pe bază de invitație, care a acționat ca o piedică în calea succesului real de care s-ar fi putut bucura acest telefon.
Se pare că și oficialii companiei au realizat acest lucru și iat-i dispuși să renunțe la acest sistem de vânzare. Se aplică din plin vorba bătrânească cu “mai bine mai târziu, decât niciodată!”, deși cred că ceva regrete legate de OnePlus One există și acolo. Cel mai nou produs al companiei, modelul OnePlus X, va putea fi achiziționat fără să mai fie nevoie de o recomandare. Mai mult, nu se va mai reveni în cazul acestui model la sistemul de invitații. Informația este oficială, a fost anunțată chiar de către unul dintre fondatorii OnePlus.
Aș îndrăzni să spun că este doar un prim pas și că OnePlus va renunța treptat să mai utilizeze vânzarea pe bază de invitație pentru toate modelele pe care le va comercializa.
via OnePlus