Mai corect ar fi spus că Lenovo este de acord cu numele împins în față de Motorola încă din 2013, de când a lansat prima generație de Moto X. Nu cred că în ultima perioadă a mai văzut cineva vreun terminal Motorola, așa că decizia luată de compania chineză nu este chiar o tragedie în sine, nici măcar pentru fanii acestui brand. Până la urmă Lenovo a anunțat oficial, cu ceva vreme în urmă că va adopta brand-ul Moto și va lansa tot mai multe terminale sub acest nume.
Nu faptul că Motorola în sine nu se va mai găsi pe telefoane este aiurea, așa cum am spus asta oricum se întâmplă. Mai nasol este că celor de la Lenovo le pot veni idei de genul “Moto by Lenovo”. Da, știu, sună tare aiurea, dar viziunea oamenilor din Asia este puțin diferită de a noastră. Mai mult, Lenovo va avea o strategie duală, cu două brand-uri pentru dispozitivele mobile: Moto pentru cele high-end și Vibe pentru entry-level. Sincer mă îndoiesc că vor reuși să respecte această categorisire, mai degrabă vor merge în continuare cu Vibe în Asia, acolo unde lumea e mai puțin sensibilă la Moto și mult mai atașată de brandul chinez original și cu Moto mai mult în piețele occidentale.
“Motorola Mobility continues to exist as a Lenovo company and is the engineering and design engine for all of our mobile products. However, for our product branding we will utilize a dual brand strategy across smartphone and wearables going forward using Moto and Vibe globally. ‘Motorola’ hasn’t been used on our products since the launch of the original Moto X in 2013.”
Se pare că fobia asta a producătorilor de smartphone legată de bariera dintre piețele asiatice și cele occidentale funcționează și în sens invers. Oamenii se tem să încerce să impună un brand occidental în China. Deși Apple a arătat-o destul de clar că se poate!
Însemnul grafic tipic pentru Motorola se va păstra.
via CNET