CES 2016 ar fi trebuit să fie momentul în care piața ceasurilor inteligente să explodeze, numai că anunțurile mult așteptate nu au prea venit. În schimb una din companiile care activează cu succes în domeniul wearable a decis că e momentul să introducă un ceas de fitness (și nu unul SMART) denumit Fitbit Blaze. E interesant de văzut abordarea Fitbit, companie ce are în continuare succes cu produsele sale pentru monitorizarea activității fizice, ca cu Blaze, un concurent pentru Apple Watch după formă și funcționalitate dar cu o poziționare diferită pe piață.
Ceasul Blaze va putea fi comandat în variante diferite de culori pentru carcasă și brățară. El are un display touch și opțiuni de notificare pentru evenimentele întâmplate pe smartphone (mesaje, apeluri, calendar) plus suport de control pentru muzică – ceva ce se regăsește deja într-un produs similar, adică Microsoft Band 2.
Varianta minimă a ceasului Blaze costă 199 USD și e ceva mai ieftină decât precedentul produs de top al Fitbit, adică Surge (tot un fel de ceas) care costă 249 USD. După personalizarea pachetului cu opțiunile pentru carcasă și brățară e posibil ca Blaze să devină ceva mai scump.
Poate că dacă ar fi avut și GPS, Blaze ar fi devenit și mai scump, motiv pentru care e posibil ca Fitbit să fi renunțat la această opțiune. Oferă totuși facilitatea de a prelua datele de GPS pe smartphone și să le folosească în aplicațiile de monitorizare.
Fitbit Blaze beneficiază de mai multe aplicații pentru fitness, toate optimizare de FitStar, produs ajuns în portofoliul Fitbit în 2015.
Blaze are o autonomie de 5 zile și poate să detecteze automat regimul de efort, monitorizează permanent bătăile inimii.
Singura chestie mai puțin faină este că ceasul Fitbit folosește un sistem de operare proaspăt creat de Fitbit căruia îi lipsesc deocamdată aplicații interesante. Dincolo de personalizarea skin-ului pentru ceas, prea multe alte opțiuni nu sunt încă disponibile.
Daar e un produs care merită să fie urmărit în perioada următoare pentru simplul fapt că Fitbit pare că știe încotro se îdreaptă piața de wearable.