Suntem la începutul unui nou an, așa că nu se putea găsi un moment mai propice pentru bilanțul anului care tocmai s-a încheiat. Și cum cifrele de vânzări pe 2015 ale producătorilor chinezi de smartphone au început să iasă la iveală, o comparație a acestora era inevitabilă. Am văzut deja ca supremația o deține Huawei, care a intrat în cercul select al celor care au vândut mai bine de 100 de milioane de terminale într-un an, alături de Samsung și Apple.
Xiaomi ocupă locul al doilea în ierarhia producătorilor chinezi, cu 70 de milioane de unități vândute în 2015, destul de departe de target-ul îndrăzneț pe care și l-au propus. Surprinzător, Oppo pare a fi al treilea, cu o cifră de vânzări de 50 de milioane de telefoane smart (nu mai puțin de 15 milioane fiind din familia Oppo R7). În ciuda strategiei de a vinde ceva mai scump, pe motiv că se plasează ca un brand ceva mai premium, iată că Oppo reușește să facă și cifre.
Urmează Meizu, cu 20 de milioane de unități, creștere foarte însemnată față de anul anterior și de aici încolo numele nu mai au așa de mare importanță. De notat că lipește Lenovo din acest top, cifrele lor nefiind încâ publice. De așteptat să se urce pe podium, rămâne de văzut.
via GSM Arena