HomeFeaturedFocusXiaomi pare sa isi schimbe tactica

Xiaomi pare sa isi schimbe tactica

Se apropie finalul anului și targetul ambițios propus chiar de către CEO-ul companiei, Lei Jun, un tip pe care mulți l-au asemănat (total aiurea, cred eu) cu Steve Jobs, acela de a vinde 100 milioane de smartphone-uri anul acesta pare tot mai departe. Ba chiar, după ultimele previziuni făcute de analiști, nici măcar proiecția pesimistă, de doar 80 de milioane de unități vândute nu va fi atinsă și în realitate Xiaomi va reuși să vândă undeva la 73 de milioane de telefoane inteligente în 2015. Aș vrea să fim foarte bine înțeleși, chiar și această cifră este o mare realizare pentru o companie cu o viață de doar cinci ani, locul al șaselea ocupat în ierarhia globală îi face cinste, deși declarațiile sforăitoare de acum un an anunțau intenția de a depăși chiar și Apple-ul.

Între timp entuziasmul oamenilor de la Xiaomi s-a mai domolit și strategia de vânzare pare să se schimbe încet. Spuneam încă de acum câteva zile, atunci când din surse mai puțin credibile a răzbătut chiar și un preț pentru viitorul flagship Xiaomi Mi 5, că producătorul chinez pare să înceapă să își prețuiască prea mult brand-ul și să uite de raportul excepțional preț/specificații pe care l-a practicat la atâtea modele și care, până la urmă, l-a propulsat acolo unde se află. Un preț de 599 dolari pentru acest flagship era cam mare. Între timp s-au mai așezat lucrurile și deși telefonul încă nu a cunoscut anunțul oficial, se pare că noile informații așează prețul pe undeva pe la 450 dolari. Este mult mai bine, dar parcă totuși este peste ceea ce așteptam. Iar confirmarea că se întâmplă exact ceea ce afirmam eu mai sus vine de la Cheng Guifeng, Chief Engineer al China Telecom Guangzhou Research Institute, care afirmă că Xiaomi vrea să scape de eticheta de producător de telefoane ieftine. De ce oare, atâta timp cât este o etichetă pe care cumpărătorii tăi o apreciază? Păi pentru că o teorie economică simplă spune că atunci când nu reușești să crești numărul de unități vândute, crești prețul pentru a compensa și a ține veniturile sus.

Din păcate un business nu funcționează doar după regulile simple din manualul de economie, iar mișcarea asta s-ar putea întoarce împotriva companiei (mai știu eu exemple de măsuri contabilicești fără viziune care au pus o firmă pe butuci). Xiaomi are alte cărți în mânecă, precum atacarea oficială a Europei sau a Statelor Unite, cărți pe care noi tot așteptăm să le joace.

via GSM Arena

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep