Cel puțin în ceea ce privește numărul de bucăți vândute, acolo unde coreenii stau destul de autoritari pe prima poziție a topului pe trimestrul al treilea al anului. Ceea ce este interesant în legătură cu acest clasament este că, la o distanță foarte mică de timp avem cifre asemănătoare și de la IDC și de la Strategy Analytics, lucru care pare să certfice că situația este cea reală. Așadar, Samsung a reușit să vândâ în cele trei luni de zile 82,8 milioane (84,5 milioane) de terminale, în timp ce marele rival Apple a vândut 48,4 milioane (48,0 milioane) de unități. Cifrele sunt ale Strategy Analytics, cele din paranteze le apațin celor de la IDC. Nu m-aș crampona prea mult de diferențele între cele două studii, pozițiile se păstrează și în partea mai joasă a clasamentului, acolo unde Huawei ocupă destul de autoritar în fața concurenților din spate poziția a treia, urmat de Lenovo și Xiaomi. Un Xiaomi care incă nu se poate desprinde de piața din China, motiv suficient ca explozia inițială de popularitate să se fâsâie destul de dramatic.
Am mai spus-o și o repet: este evident că Samsung domină vânzările pe unități și cota de piață ca atare este net superioară, însă Apple este compania care știe să își atragă profitul cel mare, așa că un top al profitului net pe aceeași perioadă de timp, ar arăta probabil foarte diferit.
Fanii Apple ar trebui să aibă însă în minte faptul că Samsung este un producător, căruia îi va fi mult mai ușor să se plieze pe nevoile pieței, în timp ce Apple este doar un vânzător (pentru care produc alții), unul foarte bun ce-i drept și un brand, puternic și el. Însă evoluțiile viitoare ale tehnologiei pot surprinde o companie ca Apple, care trebuie cumva să aibă controlul direct al producției pentru mai multă siguranță.
Sunt curios cum va arăta topul pe tot anul 2015, acolo unde vom vedea și cât a reușit Xiaomi să se țină de promisiunea cu cele 100 de milioane de unități vândute.
via IDC