Când auzi că o instituție bancară a lovit într-o companie de tehnologie (și în general într-o companie), te aștepți la ce-i mai rău. Și deși în cazul nostru nu este vorba despre credite, dobânzi, insolvențe și alte “isprăvi” de-ale băncilor, lovitura pe care BlackBerry o primește în mod indirect de la J.P. Morgan Chase (pe numele ei complet) are un impact apropiat ca și nivel financiar. O să vă explic, pe scurt, despre ce este vorba.
În încercarea de a reduce cheltuielile pentru a se păstra pe o linie profitabilă (ca orice instituție bancară, situația nu este tocmai roză nici la J.P. Morgan Chase – anul trecut au disponibilizat 17.000 de oameni), compania a decis să renunțe la un beneficiu pe care îl acorda angajaților în mod gratuit și care consta într-un telefon BlackBerry. Cum numărul de angajați ai J.P. Morgan Chase depășește sensibil cifra de 200.000 de oameni, chiar și după epurările de anul trecut, este destul de evident că BlackBerry a pierdut un client extrem de important. Lucru valabil chiar și dacă nu toți angajații din cele peste 60 de țări în care instituția bancară este prezentă, aveau parte de același tratament.
Că și la J.P. Morgan Chase se va trece pe sistemul “bring your own device” este mai puțin important pentru BlackBerry (deși sunt șanse ca o parte din oameni să rămână fideli brand-ului). Însă, pe de altă parte, se conturează un trend tot mai prezent în rândul marilor organizații și care face ca alegerea între mai multe ecosisteme (iOS, Android, Windows) să fie tot mai puțin influențată de companii și tot mai mult în mâna utilizatorului final.