În primul rând, vorbim despre piața din Statele Unite, acolo unde s-a desfășurat studiul Kantar WorldPanel. Însă aș fi tentat să cred că cifrele sunt destul de apropiate de media globală și că există un comportament oareșcum similar, indiferent de zona geografică de care vorbim. Bine, se exclud piețele atipice din Asia, însă Europa noastră (cea atât de încercată în ultima vreme) se apropie destul de mult de ceea ce se întâmplă în SUA.
Aflăm astfel că durata medie de păstrare a unui telefon de către utilizatori este de 22 de luni de zile. Mai pe românește, oamenii își păstrează obiceiul de a schimba telefonul odată la doi ani. Lucrurile interesante încep să apară atunci când se calculează aceste cifre în funcție de modelul de telefon. Cum era normal, Apple se situează bine, cu o medie de 25 de luni petrecute cu același telefon. Se pare că sunt destul de puțini Apple fanboys care să își permită fiecare model de telefon lansat de compania preferată. Aici au intuit foarte bine cei din Cupertino atunci când au lansat oferta lor de Upgrade Program și le-au asigurat fanilor (contra-cost, bineînțeles) accesul la cele mai noi modele. În rest, Samsung sau Lumia sunt rulate mai rapid de către utilizatorii lor, cu 18 și respectiv 16 luni de zile.
Însă surpriza interesantă este dată de utilizatorii înrăiți de BlackBerry, care își schimbă telefonul în medie odată la 32 de luni de zile. Așa se vede că aceștia par mult mai înrăiți decât Apple fanboys, dar, din păcate pentru ei, sunt mai puțini.
În perspectiva acestor cifre, cred că intenția anunțată a BlackBerry de a scoate un telefon cu sistem de operare Android, este una extrem de riscantă. Rămâne de văzut cum vor reacționa pasionații la această schimbare.
via ZDNet