Când a fost prezentat Fallout 4, ceva părea să lipsească, panoul de Skills din PipBoy. Acum știu clar de ce nu este acolo, jocul nu are skills. În schimb, are perks pe care le poți căpăta crescând în nivel, ce sunt legate de sistemul SPECIAL.
Într-un fel, este o combinație din ce avea Skyrim și Fallout, doar că aici nu cresc statisticile când avansezi în nivel, așa că alegerea pe care o faci la început când alegi Strength, Perception, etc, este foarte importantă, afectând direct ce abilități vei căpăta.
Spre exemplu, dacă începi cu 10 Charisma, vei putea selecta din start perk-ul de nivelul 10, ce îți permite să intimidezi alte personaje. Poți lua practic fiecare perk de la nivelul 1 la nivelul 10. Iar apoi, când crești iar în nivel, poți crește acel perk la un alt rang. Repeți ciclul până ori devii excesiv de bine specializat pe ceva anume, ori capeți cât mai multe abilități diferite.
Dar mai prezintă și o mică problemă, capeți aceste perk-uri chiar și dacă ai un singur punct într-o statistică. Asta înseamnă că dacă ai 1 la strength, cumva tot poți deveni un bătăuși corp la corp oarecum eficient, și asta mi se pare foarte nașpa în concept. Poate primești o penalizare serioasă, dar totuși, e cam aiurea.
Posterul de mai jos indică destul de clar despre ce este vorba în fiecare perk, multe fiind luate din jocurile Fallout anterioare.
Material preluat de pe Games Arena.