Odată cu publicarea ultimelor rezultate financiare ale companiei (și probabil în urma unei analize destul de minuțioase a acestora), se pare că cei de la Lenovo au decis să lase proiectarea, dezvoltarea și producția de terminale smart pe seama diviziei Motorola preluate de la Google în urmă cu vreo doi ani. Este o decizie sănătoasă și perfect argumentată de câteva cifre pe care o să vi le ofer imediat. Însă, înainte de a trece la ele, trebuie să îmi pun și să vă pun o întrebare chinuitoare, la care cei de la Lenovo nu au oferit încă o explicație clară. Să însemne oare această decizie că numele de Lenovo va dispărea de pe terminalele smart? Ce folos dacă sunt proiectate și produse de Motorola, dacă pe ele scrie Lenovo? Ar merita o asemenea manevră din partea chinezilor? Este Motorola un brand mai puternic în lumea smartphone decât Lenovo? Na, că v-am pus mai multe întrebări.
Din perspectiva cifrelor, mișcarea pare foarte logică. Dintr-un total de 16,2 milioane de telefoane smart livrate de Lenovo în cel de-al doilea trimestru al anului, 5,9 milioane au fost Motorola. Ceva mai mult de o treime. În schim, această treime a adus mai bine de jumătate din profitul înregistrat de această divizie (1,2 miliarde din 2,1 miliarde dolari).
“There will be a more-simple, streamlined product portfolio, with fewer, more clearly-differentiated models. A faster, leaner business model will better leverage Lenovo’s global sales force and accelerate the efficiency actions already underway in its global supply chain. MBG will continue to drive the overall mobile business, but will now rely on Motorola to design, develop and manufacture smartphone products.”
Prin prisma cifrelor de mai sus, decizia pare una sănătoasă. Însă întrebările mele rămân în picioare și sunt destul de curios care va fi soluția finală aleasă de Lenovo.
via Lenovo