Bine, nu mai vinde divizia de mobile de fapt, cea care a făcut subiectul unui set amplu de materiale de presă în momentul în care CEO-ul companiei, Kaz Hirai, a repetat cu diferite ocazii că Sony nu exclude posibilitatea de a o vinde. În momentul în care declari aproape fățiș (și mai ales public) că ești dispus să vinzi o divizie a companiei tale, una cu un renume destul de bun și nu se întâmplă nimic, lucrurile ar trebui să dea de bănuit. Prin antiteză, luați exemplul BlackBerry, care a declarat de la bun început că încearcă să se salveze prin forțe proprii și, în ciuda acestor declarații, a avut un alai însemnat de pețitori dornici să o achiziționeze. Bine, diferența majoră dintre BlackBerry și divizia de mobile a Sony este, dincolo de comparația celor două linii de telefoane inteligente, dată de un pachet însemnat de patente cu o valoare de piață destul de considerabilă, pe care canadienii îl au, iar japonezii ba. Așa că, din punctul acesta de vedere, este de înțeles de ce vânzarea diviziei de mobile a Sony a eșuat lamentabil.
Cum schimbarea radicală de poziție, de la disponibilitatea de a vinde la declarația care se vrea foarte fermă cum că nu au de gând să înstrăineze divizia de mobile, l-ar fi pus pe Hirai într-o situație delicată în ochii publicului, sarcina de a arăta fața dură a Sony i-a revenit lui Hiroki Totoki, chiar șeful diviziei. CEO-ul Sony Mobile a încercat să pară destul de tranșant cu subiectul:
“Sony will never ever sell or exit from the current mobile business.”
Totuși divizia respectivă este o piatră de moară pentru companie și lucrul acesta s-ar putea să coste destul de scump Sony. Mai ales după imaginea destul de șifonată de debandada creeată pe marginea modelelor Xperia Z4 și Xperia Z3+, pe care au încercat să o bage sub covor prin sifonarea câtorva specificații tehnice care să aducă focusul fanilor pe un model viitor, Xperia Z5. Eu cred că intenția de a vinde există în continuare, însă Sony încearcă o nouă marketare a acesteia pentru eventualii doritori. Să vedem dacă și funcționează această strategie.
via XperiaBlog