Cel puțin așa reiese din cifrele publicate în ajutorul producătorului chinez de către principalul furnizor de display-uri al acestuia. Conform acestor cifre, Xiaomi a livrat în piață în prima jumătate a anului aproximativ 35 de milioane de terminale. O creștere însemnată, cu 30% față de perioada similară a anului trecut și o cifră frumoasă pentru perspectiva anului întreg, dacă luăm în considerare că în 2014 compania chineză a livrat 61 de milioane de telefoane smart. Șansele ca evoluția pozitivă din primul semestru al anului să se propage pe durata întregului an sunt mari.
Pe de altă parte, dacă ne uităm prin prisma target-ului asumat de către oficialii Xiaomi (am putea mai degrabă să îi spunem promisiune) pentru 2015, de 100 de milioane de unități livrate în piață, rezultatele pentru prima jumătate a anului sunt cam descurajante. Cred totuși că la final de an va conta destul de mult poziția pe care se va afla Xiaomi în ierarhia globală a producătorilor. Și mai cred sincer că chinezii ar trebui să se declare mulțumiți dacă vor reuși să redobândească poziția a treia a podiumului, pe care au mai ocupat-o în al treilea trimestru al anului trecut.
Este destul de greu să te impui ca jucător mare pe plan global atunci când tu te bazezi aproape exclusiv pe o singură piață. Am văzut deja că piața din China a ajuns la saturație și simpla ei înlocuire cu cea din India, mare și cu un potențial imens și ea, nu este decât o soluție pe termen scurt. Însă un jucător mare are nevoie de o strategie pe termen mai lung.
via Ubergizmo