Să fie oare un semn că producătorul chinez de smartphone își pregătește expansiunea comercială și în Europa? Ar fi un lucru extrem de interesant și important pentru piața de telefoane inteligente de pe continentul nostru. După ce i-am văzut pe chinezii de la Xiaomi deschizând primele magazine oficiale în Europa (e drept, magazine online și deocamdată doar de accesorii), ca un prim pas în mult-promisa expansiune și înspre piețele de pe bătrânul continent, avem acum o abordare alternativă și total inedită din partea altui producător chinez care uimește prin calitatea și prețurile produselor sale. Oppo, căci despre ei este vorba, a anunțat că a semnat un parteneriat de imagine valabil pentru trei ani cu clubul de fotbal FC Barcelona.
Este o adevărată lovitură de imagine pe care o dau cei de la Oppo. Să îi vezi pe idolii unei planete întregi (Messi, Neymar sau Suarez) folosind (chiar și doar în scopuri de marketing) telefoane Oppo, poate fi determinant pentru succesul acelui brand. Cei enumerați mai sus sunt urmăriți și imitați de sute de milioane de fani (mai ales de cei mai tineri), așa că s-ar putea ca această manevră să fie una de succes pentru chinezi.
“The company chose FC Barcelona not only because of their status as a global iconic football club, but also because they represent the art of football. The partnership with FC Barcelona will be an important step in Oppo’s global marketing strategy,” este declarația lui Tony Chen, CEO Oppo.
Este de remarcat și eleganța oficialilor catalani, cumva mai presus de realitatea din piață:
“Oppo is a global leading smartphone brand known for its exquisite product design and state-of-the-art camera technologies,. We are more than happy to welcome OPPO to our family and hope this partnership can bring us closer to our supporters all over the world,” spune Ignacio Mestre, CEO FC Barcelona.
Detaliile de ordin financiar ale acestui parteneriat nu au fost dezvăluite către public. De asemenea, nu s-a insistat foarte mult asupra prezenței produselor Oppo în această campanie. Rămâne de văzut cât de mult se vor asocia jucătorii Barcelonei cu terminalele chinezilor. Aici ar putea fi, de fapt, adevăratul capital de imagine pentru Oppo.