Sunt convins că prea puțini dintre voi se așteptau să găsească Xiaomi în TOP-ul vânzătorilor de wearable din primul trimestru al anului 2015. Dacă pe FItbit, Jawbone și Samsung aș fi pariat, prezența lui Xiaomi (de la care nu am văzut niciun produs de acest fel încă – Mi Band e brățara ce a reușit această performanță) mă surprinde și pe mine mai ales că numărul de unități vândute, adică 2,8 milioane, e unul foarte mare.
Conform unui studiu IDC piața de wearable din prima parte a lui 2015 e dominată de Fitbit (nici nu mă miră) și de Xiaomi. Împreună au peste 50% (mai exact 58%) din piața de produse wearable înainte de lansarea Apple Watch. Din cele 11.4 (cu o creștere de peste 200% față de 2014) milioane de aparate wearable vândute în primele trei luni din 2015 peste jumătate sunt Fitbit și Xiaomi. Va fi interesant să vedem ce se întâmplă în trimestrul doi, pentru că prognozele dau o cifră de 20 de milioane de Apple Watch vândute în 2015.
Jawbone are probleme cu UP3 iar Fitbit nu a făcut valuri cu noul Surge și nici cu Charge. Samsung nu a adus nimic nou și nici Garmin nu pare să aibă vreun produs care să contracareze ofensiva Apple Watch.
Așa că cifrele de mai sus merită privite cu atenție: sunt convins că în trimestrul doi vor fi complet diferite.