Dacă m-am enervat atunci când unii așa-ziși jurnaliști încercau să prostească lumea cu un material care trata situația de pe piața din China, încercând să arate cât mai fin cu putință că este vorba despre o piață aparte și lăsând impresia că, de fapt, se vorbește despre situația la nivel global, trebuie acum să mă enervez la fel de tare când unii analiști, de mânuță cu jurnaliștii din aceiași categorie ca cei de mai sus, încearcă o ușoară periuță la Samsung.
Cică, în urma unui studiu realizat de compania Counterpoint (băieți faini), Samsung a detronat Apple. Unde? Păi ia fiți atenți! Pe piața din India, pe segmentul de telefoane smart premium, acolo unde premium înseamnă preț mai mare de 465 de dolari (suma e rotundă în moneda națională indiană). Ce îmseamnă, de fapt, detronatul ăsta („Samsung has overtaken Apple”)? Înseamnă că producătorul coreean deține 46% din această piață ciudat configurată, în timp ce Apple a rămas cu 42%. Adică nu e tocmai dominarea pe care vor ei să ne-o arate.
Ce înțelege un om normal din acest studiu, pe lângă faptul că cei de la Counterpoint au vrut să scoată cu orice preț Samsung-ul în față, din motive foarte clare și cu multe zerouri? Că Apple și Samsung sunt cam singurii nebuni care se duc pe o piață relativ săracă și vând terminale scumpe. Ar fi fost tare interesant să vedem și câte telefoane cu preț peste 465 de dolari absoarbe piața din India.
via GSM Arena