Și, în același timp și în Statele Unite. Este vorba despre anunțatul și mult așteptatul (și puțin întârziatul) magazin online propriu (de fapt sunt mai multe) în care producătorul chinez de succes își va vinde o parte (destul de limitată) de accesorii. Acumulatori externi, căști audio sau brățara de fitness Mi Band, vor deveni disponibile la modul cât se poate de oficial pentru doritorii din Statele Unite, dar și din Marea Britanie, Franța și Germania. Deschiderile oficiale (mai degrabă lansările) ale magazinelor respective se vor întâmpla săptămâna viitoare, pe 1 și pe 2 iunie.
Partea bună cu aceste magazine, nu este atât de mult reprezentată de faptul că doritorii vor avea acces la câteva accesorii Xiaomi, cât de faptul că pentru companie acest pas este, cel mai probabil, un test de piață. Finalitatea acestui proiect ar trebui să fie (și eu sper ca și chinezii să gândească la fel) la un moment dat includerea terminalelor companiei în ofertele celor patru magazine online. Cred că este deja o necesitate pentru Xiaomi, în condițiile în care piața din China dă semne că a ajuns la saturație. Ca să fi un nume mare, în topul mondial al producătorilor de smartphone, este nevoie să fi prezent în toate zonele globului. Sper eu că lecția învățată de Xiaomi în momentul în care a pierdut rapid poziția a treia a acestui clasament (după ce a deținut-o doar un trimestru) să își spună cuvântul.
Acesta ar fi adevăratul beneficiu al deschiderii Mi Store și pentru consumatorii din țările respective. OK, Xiaomi are câteva accesorii foarte interesante, în frunte cu acumulatorii externi. Însă, telefoanele lor smart sunt și mai interesante, atât prin specificații, cât și prin preț.