Au trecut deja 10 ani de când trei indivizi – Chad Hurley, Steven Chen și Jawed Karim – își lansau proiectul YouTube, o idee pe care ulterior au vândut-o către Google, probabil fără să realizeze care va fi amploarea pe care fenomenul YouTube o va lua. Voi vă gândeați acum 10 ani că veți urmări mai multe materiale video pe telefonul mobil decât pe laptop? Sau că o melodie cretină cum e Gangnam Style va fi cel mai vizionat videoclip din lume, cu peste 1 milion de vizualizări în fiecare zi?
Nu cred.
Interesant este că, exact la fel ca în cazul Google, ne-am obișnuit să ne referim la YouTube ori de câte ori e nevoie să găsim un material video. Pentru mine cel mai bun lucru pe care YouTube îl oferă este că pot să le arăt fetelor mele lucruri și să le explic diverse chestii mult mai ușor.
Ce e un vulcan? De ce plouă? Cum se face ciocolata? Cum se dansează vals? etc. Sunt întrebări pe care le punem interfeței webOS 2.0 de pe smartTV-ul LG și răspunsul cel mai potrivit este un material video de pe YouTube.
Varianta în limba română a lui YouTube, cu tot cu conținut localizat și opțiuni de monetizare a venit în 2013. Asta nu înseamnă că până atunci YouTube nu a fost folosit în România. Din contră …
Dar sunt sigur că nu știați care e top-ul celor mai vizionate clipuri pe YouTube din România. Răspunsul e mai jos:
Cele mai vizionate videoclipuri muzicale de pe YouTube in Romania 2005-2015
Cele mai vizionate video-uri non-music de pe YouTube in Romania 2005-2015
Între timp YouTube are peste 7 milioane de vizitatori unici din Romania în fiecare lună și cel mai popular creator de conținut non-music din Romania este Mikey Hash, al cărui canal are peste 750.000 de abonați. Operatorii de telefonie mobilă (Vodafone) s-au adaptat trendului și au început să ofere abonamente în care traficul pe YouTube e gratuit, tocmai pentru a veni în întâmpinarea consumatorilor de video pe internet.
Google a fost amabil să ne ofere informațiile astea dar nu a zis nimic despre ceea ce va urma. Voi ce credeți?