Etherium este un RTS produs de studioul Tindalos Interactiv, responsabil anterior în mare parte doar pentru un alt joculeț numit Stellar Impact. Nu pot să spun că este un titlu ce redefinește în vreun fel genul, că împinge mai departe conceptele sale sau că se descurcă din cale afară de bine la a fi un joc închegat, dar are măcar câteva idei bune și un AI pe care l-aș descrie ca fiind destul de capabil. Ce nu aș putea să descriu prea bine ar fi modul său de multiplayer. Deși are unul, iar meniul principal vine chiar cu un buton dedicat pentru sesiunile de multiplayer din clasamentul oficial, fiind mereu doar la două click-uri de-a începe o bătălie, este complet pustiu. Nici măcar modul din afara clasamentului nu este populat, lista de servere fiind pustie săptămâna în care am butonat Etherium. Ca urmare, habar nu am cât de bine curge jocul în multiplayer, sau dacă anumite strategii funcționează la fel de bine împotriva altor oameni ca împotriva AI-ului.
Trecând în revistă partea tehnică, jocul arată binișor, nu am de că să mă plâng, nici nu pot să spun că uimește cu ceva. Are câteva efecte atmosferice plăcute, precum furtuni de nisip și zăpadă și melodii electronice reușite. Ca performanță, tinde să scadă ocazional sub 30 de cadre, dar nu este tocmai ceva critic, viteza jocului nu este chiar atât de ridicată încât să conteze excesiv de mult. Ce vreau să spun este că nici măcar nu poți construi unități cu viteza unui RTS tradițional, interfața fiind de așa natură încât trebuie să dai click pe fiecare unitate ce dorești să fie construită, iar apoi pe locul din jurul bazei tale unde vrei să aterizeze. Nu poți fi atent prea mult la bătălie fără să te muți în mod constant înapoi la sediu sau la o bază ce are un port spațial ce permite chemarea lor din orbită.
Inițial, asta nu este o problemă, pentru că limita de unități la început este de vreo 3, dar pe măsură ce începi să te lupți pe vreo două-trei fronturi și au posibilitatea de-a construi vreo 15 de trupe ce crapă în mod constant și trebuiesc reîmprospătate în timp util cât să mai fie un front atunci când ajung în toiul bătăliei, limitările interfeței încep să devin iritate. Plus că mereu este acel click adițional care niciodată nu este bine să îl ai, devine iritant cu timpul.
Citiți continuarea pe Games Arena!