End Times. Un eveniment prevestit de trecerea prin cer a unei comete cu două cozi, un eveniment ce presupune sfârșitul lumii lui Warhammer, cea fantastică, nu cea din viitor cu Space Marines. Este finalul. Un eveniment ce are dedicată o pagină de wiki de vreo șase ori mai lungă decât acest articol, așa că vă las pe voi să citiți de acolo cam despre ce este vorba (http://warhammerfb.wikia.com/wiki/The_End_Times). Un eveniment relevant pentru jocul de astăzi, Vermintide, deoarece se petrece la începutul său, când un necromant numit Nagash este adus de dincolo de moarte, înapoi în lumea celor vii, iar acum are intenția foarte clară de a curăța totul de viață. Și cum va face asta? Prin intermediul unei armate imbatabile, nu prin forță, nu prin armament, ci prin numere. Numere infinite de șobolani bipezi numiți Skaven. Misiunea ta nu este cea de a opri apocalipsa, nu ai cum, apocalipsa acoperă ani și ani de conflicte majore, culminând cred că prin ridicarea la puterea a unui rege cu trei ochi, care nu cred că are legătură cu jocul. Și atunci, ce faci? Joci Left 4 Dead cu șobolani.
Studioul Fatshark are ceva experiență la realizarea jocurilor de multiplayer. Majoritatea de până acum nu au fost strict cooperative, dar aveau astfel de elemente. Warhammer End Times Vermintide este încercarea lor de a face unul pur cooperativ, la care jucătorii vor controla fiecare câte un personaj unic, într-o luptă constantă împotriva unor grupuri interminabile de inamici. De ce? Depinde. Fiecare personaj are propria sa motivație personală pentru care a decis să își petreacă sfârșitul lumii cotrobăind printr-un oraș infestat de șoboleți. Witch Hunter, spre exemplu, vrea să se răzbune. O anumită Bright Wizard probabil vrea să incendieze lucruri, și habar nu am ce caută un Waywatcher pe acolo. Probabil privește căi.
Personajele nu sunt în nici un fel simetrice. Inspirația o fi Left 4 Dead, dar nu este aceeași implementare. Nici nu încearcă să fie ca un RPG tradițional. Chiar dacă unele clase sună de parcă ar pica în tradiția de „healer,tank,dps”, nu prea sunt. Toată lumea este făcută să căsăpească și pot echipa două seturi diferite de arme între care pot schimba, oferindu-le abilități diferite, în funcție de situație. Poți să te concentrezi la un moment pe apărare, blocând atacurile inamicilor, sau poți echipa două săbii foarte ascuțite pentru a tăia mai multe capete. Desigur, ca Bright Wizard ai vrăji de foc, așa că săbiile nu-s tocmai o chestie importantă. Bine, sunt o chestie importantă, pentru că jocul acesta include phat loot. Nu îl iei de pe cadavrele inamicilor, nu o să vă omorâți între voi pentru ce bucată de lemn colorat pică de la un șobolet. Primești recompense, care mereu vor fi utile pentru personajul tău, doar la final și doar dacă ai reușit să îndeplinești obiectivele, sau măcar cel principal.
Citiți continuarea pe Games Arena.