Săptămâna trecută Microsoft România a pornit un proiect pe www.microsoft.ro/securitate unde cei care accesează site-ul pot afla informații esențiale despre riscurile majore de securitate din mediul online şi pot învăța cum să identifice şi să prevină amenințările online.
Odată cu asta s-au dat publicității și câteva date interesante strânse în Microsoft Computing Safety Index (MCIS).
De exemplu, știați că 24% din populația utilizatoare de internet la nivel global s-a confruntat cu viruși online? Sau că 15% dintre cei afectați au devenit victime ale atacurilor de tipul phishing?
Când vreți să folosiți internetul în deplasare și conexiunea mobilă de date e prea scumpă, ce faceți? Merită să știți că doar 1 din 3 consumatori utilizează rețele wireless securizate, ceea ce înseamnă că 66% din populația consumatoare de internet e susceptibilă de a-și pierde date importante.
Problema securității cibernetice atrage din ce în ce mai multă atenție, având în vedere tendința de creștere a numărului de infracțiuni cibernetice înregistrată în ultimii ani. În România, 66% dintre utilizatorii de internet consideră că nu au suficiente informații referitoare la riscurile generate de fenomenele de criminalitate cibernetică şi nici instrumente pentru a se apăra împotriva acestora[1]. În același timp, vârsta la care copiii încep să acceseze internetul şi, prin urmare, să fie expuși la riscuri similare continuă să scadă, ajungând la o medie de 8 ani conform celui mai recent studiu realizat de Salvați Copiii.
Toți cei ce vor să afle mai multe despre securitatea online indiferent dacă sunt părinți, tinerii sau chiar copii (peste 8 ani) sunt invitați să deschidă site-ul și să se informeze în detaliu.
Website-ul www.microsoft.ro/securitate le oferă părinților acces la informații esențiale privind nu doar cele mai frecvente amenințări online, de la punerea în pericol a reputației online până la acordarea involuntară a accesului la informații personale şi financiare, ci şi riscurile la care sunt expuși copiii lor atunci când utilizează platformele de socializare, precum şi ce pot face pentru a-i ajuta să se protejeze împotriva acestor riscuri. În același timp, utilizatorii rețelelor sociale au la dispoziție o aplicație găzduită de pagina de Facebook a Microsoft, care îi poate ajuta să își evalueze propriul comportament pe rețelele de socializare şi să afle cum acest comportament îi expune la riscuri sporite. Campania include şi elemente offline şi radio şi se desfășoară în parteneriat cu Salvați Copiii România.