Se pare că mitul acesta al securizării cât mai eficiente a informațiilor și datelor personale de pe dispozitivul mobil încă funcționează. Și dacă pe zona de smartphone, cei de la BlackPhone par a fi luat un mic avans, fiind preferați de către un grup de consumatori tocmai pentru această promisiune a protejării intimității, cei trei amintiți mai sus s-au decis să intre cu aceeași strategie în piața de tablete. Cred că nu mai are sens să vă reamintesc opinia mea conform căreia este mult mai mult marketing la mijloc, decât eficiență reală. Există și o îmbunătățire a securității datelor unui utilizator de astfel de dispozitiv, dar ea este încă departe de ceea ce își închipuie unii. Și cred că va rămâne așa multă vreme. Păi altfel din ce să mai trăiască marile companii?
Revenint la tripleta Samsung-BlackBerry-IBM, eforturile acesteia s-au concentrat în jurul unei tablete Samsung Galaxy Tab S 10.5 care folosește serviciile de securizare ale informațiilor furnizate de SecuSMART, o companie deținută de BlackBerry de aproape un an, dar și ceva tehnologie IBM. Rezultatul este SecuTABLET, un produs care nu va fi disponibil publicului larg, ci doar unor grupuri selecte, definite oficial ca “national and international public sector markets and enterprises.” Nu prea înțeleg eu, dacă acesta este publicul acestui produs, de ce se insistă tot în comunicarea oficială asupra faptului că SecuTABLET va permite utilizarea Facebook, YouTube, Twitter sau WhatsApp, că nu prea se potrivește cu intenția de bază a acestui produs.
Este evident că produsul merge înspre organizații și instituții de stat, dar parcă transpare prea evident din tot comunicatul de presă o senzație de instrument de spionaj. Și dacă ar fi așa, nu cred că s-ar face prea multă vâlvă pe marginea acestei tablete. Așa că tot a marketing îmi miroase!
Îmi place că Samsung și BlackBerry se înțeleg. Asta doar ca observație, așa, în perspectiva zvonurilor conform cărora coreenii ar putea achiziționa compania canadiană.
via MarketWired