Deși sunt tentat să includ și acest studiu și rezultatele sale în aceeași strategie a optimismului cu care Samsung luptă împotriva imaginii șifonate de detronarea sa de către Apple din fotoliul de lider al topului global al producătorilor de smartphone, probabil că cifrele celor de la Statista (despre care eu sincer nu prea am auzit) sunt destul de ancorate în realitate. Mi se par cam rotunde, dar probabil că este o modalitate de a livra rezultate cât mai ușor de citit și de interpretat.
În plus, pentru a distinge relaxarea cu care Samsung domină acest clasament, nu era nevoie de detalii la nivel de unități vândute. Coreenii și-au adjudecat aproape 20% din această piață, urmăritorii de la Peeble fiind destul de departe cu puțin peste zece procente.
Să ținem totuși cont că vorbim despre o piață aflată într-o creștere rapidă, acolo unde diferențe de 500.000 de unități pot face o diferență majoră astăzi, dar pot să nu însemne mai nimic peste un an. Așa că lucrurile sunt destul de instabile aici, iar Samsung, ca de altfel oricare dintre producătorii din acest clasament, merg pe nisipuri mișcătoare. Și cum diferențele de ordin tehnic nu sunt considerabile între aceste produse și se merge destul de mult în procesul de achiziție pe afinitatea pentru un brand sau altul, cred că Apple va intra destul de tare în acest clasament, odată ce mult tărăgănatul și controversatul Apple Watch va intra în magazine. Se aplică cel mai bine aici comportamentul armatei de fan-boys, nu contează produsul în sine, ci numele lui.
Revenind la prezent, Samsung are de partea sa vechimea în această piață, dar și suportul oferit, măcar din punctul de vedere al renumelui, de poziția deținută pe piața de smartphone. Să nu uităm totuși că, deși Apple i-a detronat pe coreeni în ultimul trimestru al anului trecut, pentru întreg anul 2014, Samsung încă domină autoritar ierarhia producătorilor de smartphone. Și aceste telefoane au venit, măcar din punct de vedere al strategiei de marketing și comunicare, împachetate cu ceasuri smart în ultima perioadă.
via SeekingAlpha