Fenomenul YouTube, acest canal media de bază al generației tinere, poate părea, cel puțin la prima vedere, un paradox. În ciuda popularității imense, concretizate în circa un miliard de utilizatori lunar, profitabilitatea imperiului video deținut de Google este pusă serios sub semnul întrebării. Mai exact, cei de la Wall Street Journal publică un material în care afirmă că, în ciuda veniturilor de aproximativ 4 miliarde de dolari pentru anul proaspăt încheiat, care reprezintă o creștere de 33% de la an la an și nu mai puțin de șase procente din veniturile totale ale Google, profitul YouTube este unul insignifiant.
Explicații ar fi destule, pornind de la investițiile masive în infrastructura necesară pentru funcționarea fără probleme a YouTube-ului și până la faptul că majoritatea vizitatorilor ajung în site din alte pagini web sau din clipuri video încorporate în alte pagini, fără a trece prin homepage. Nu mai insist asupra comparației cu Facebook-ul și cifrele realizate de acesta pe care au realizat-o cei de la WSJ, însă nu pot să nu îmi manifest o umbră de îngrijorare. Oare, dacă cei de la Google nu sunt în stare să monetizeze audiențele uriașe pe care le face YouTube-ul, nu le vor veni idei năstrușnice de genul taxa de upload sau chiar taxă de vizualizare? Eu doar am întrebat! 🙂