OK, poate nu este chiar cea mai fericită formulare, pentru că cifrele fiscale făcute publice de Lenovo nu au inclus și profitul realizat strict de Motorola. Chiar și așa însă, pe parcurul ultimului trimestru al anului trecut, Motorola a adus încasări de 1,9 miliarde de dolari, dintr-un total de 3,4 miliarde dolari realizați de Lenovo Mobile Business Group. Este o pondere de care Motorola ar trebui să se simtă mândră, în condițiile în care ea provine din 10 milioane de terminale vândute trimestru respectiv. Și s-a realizat în contextul în care Motorola nu a fost prezentă pe una dintre cele mai mari piețe la nivel globa, cea din China.
Din păcate, toate aceste cifre pălesc în fața pierderii de 89 de milioane de dolari, pe care divizia Lenovo Mobile Business Group a înregistrat-o și pe care Lenovo a încercat în mod finuț să o justifice aruncând o parte din vină pe Motorola. Nu au fost separate cifrele, dar s-a aruncat o pastilă cum că Motorola va deveni profitabilă în 4-6 trimestre de la preluare. Adică, momentan… nu-i nici albă, nici neagră.
Eu sincer cred că pierderea vine mai mult din partea de Lenovo, mai ales că cifrele separate doar pe acest brand nu au fost făcute publice.
Mai este un fapt interesant, demn de luat în seamă. Lenovo este al treilea în clasamentul producătorilor de smartphone și totuși înregistrează o pierdere. LG, spre exemplu, este mai jos în acest clasament, dar scoate profit din terminalele pe care le vinde. Oare cum este mai bine?
via GSM Arena