Din când în când rămân aproape mut când văd mesajele de marketing cu care brandurile autohtone de gadget-uri vin să îşi atragă clienţii. Găsesc aştia nişte formulări şocante şi îndrăzneţe de zici că toţi managerii au făcut aceiaşi clasă a doua la facultatea din Dorohoi.
Dacă vă mai aduceţi aminte primul mare hit a fost tableta Evolio, ucigătoarea de iPad. S-a vândut de nu a mai putut. A rupt în bucăţi vânzările de iPad-uri din România.
A mai trecut ceva vreme şi vajnicii braşoveni de-ai mei, Allview au rupt locul cu cel mai subţire smartphone. Aici au avut suportul aplaudacilor aflaţi pe listele celor ce primesc bugete de reclamă şi l-au împins oarecum în piaţă.
Ieri am mai văzut una: Utok, ăl’ mare brand românesc, produs 100% în China, aduce pe piaţă două modele de smartphone-uri Android, rezistente în cele mai grele condiţii de utilizare. Şi cum să îl numească ei? Dorel!
Asta e ca faza cu Dacia Nova, vândută în ţările latine cu acelaşi nume, Nova (No va), adică nu merge.
Minţi luminate au şi ăştia de la Utok dacă vor să îşi asocieze produsul cu paradigma unui muncitor incompetent. Sau poate că ideea e genială şi vizează toţi incompetenţii din ţara asta, doritori de smartphone-uri super rezistente. Remarc măcar o orientare către un alt target, nu o încercare hilară de asociere cu produse premium cum au încercat Evolio şi Allview.
Revenind, Dorel ăsta de la Utok nu arată rău. Merge pe idee de produs din clasa rugged (rezistent), cu carcasă etanşă din plastic dur, dual SIM, display de 3.5 inci cu o rezoluţie de doar 320 x 480, cu un procesor dual-core la 1,2 GHz pe cipset MediaTek 6572, butoane supradimensionate şi bineînţeles pardisul românului, Android. Bateria e de 2000 mAh, foarte bună, aş zice, pentru configuraţia de faţă. Stocare cu 4 GB interni şi DOAR 512 MB RAM, receptor GPS, conectivitate WiFi, 3G, Bluetooth, respectiv o cameră foto de 2MP cu blitz LED.
Ştiţi cum se va mişca configuraţia asta cu Android 4.4? Se va târâi.
Şi mai e ceva ce nu înţeleg: Dorel Utok e construit să poată fi folosit de şantierişti şi alţi lucrători prin medii dure, ori oamenii ăştia folosesc mânuşi de protecţie. Cum vor lucra ei pe un display de 3.5 cu mânuşile puse?
Dacă încă sunteţi interesaţi de Dorel, e 599 şi vine pe piaţă din 2 februarie. Găsiţi detalii aici.
P.S: toţi cei ce au auzit de minunata ideea au zis simplu – de prost gust.
Ce prost gust? E un telefon foarte bun la pretul oferit, are un prieten, imi iau si eu in curand. Si nu, nu lucrez pe santier, sunt dir. adjunct la o firma mare, dar nu am grija de telefoane, m-am saturat de telefoane subtirele de fetite, vreau unul adevarat, barbatesc, zdravan cum erau ceasurile rusesti pe vremuri. Cei 40 +, stiu la ce ma refer…
E discutabilă categorisirea de „prost gust”, chiar dacă Dorel nu are o imagine tocmai bună. După cum ai spus deja, brandingul e țintit bine, către o categorie anume de consumatori care se identifică cu Dorel (de cele mai multe ori da). Cu alte cuvinte, îți pot da exemple (nu neapărat din IT) de publicitate mult mai proastă. Probabil cei care au auzit de „minunata” idee și au zis că-i de prost gust, nu făceau parte din targetul telefonului.