În ultimele zile jocurile id Software își celebrează aniversările, Commander Keen împlinind 24 de ani și DOOM 21 de ani. Romero chiar a oferit tuturor o mostră din măreția vechiului FPS, cu elemente de grafică și artă de la producția jocului pe care le poate admira toată lumea. Dar știți ce se mai aniversează în acest timp? Varianta de 3DO a lui DOOM!
Codul sursă al acestei ediții este acum disponibil pentru oricine este curios să depună efortul de a face speologie prin resursele sale și să vadă cum exact a reușit o singură persoană să porteze jocul în zece săptămâni, atunci când compania care a comandat portarea habar nu avea ce înseamnă o portare.
Rebecca Ann Heineman, programatorul care s-a ocupat de realizarea jocului, a stat să explice zilele astea cum Art Data Interactive considera că tot ce trebuia pentru o portare era să fie recompilat codul, și ca partea de artă să fie târâtă în joc. Această companie nu știa că o consolă nu are tocmai aceeași arhitectură ca alte console sau ca un IBM, și ca urmare, nu e nimic atât de simplu, și că jocul cam trebuie refăcut aproape de la zero.
Ce bine că în prezent companiile mari înțeleg mai bine asta, și nu mai lansează produse în timp record, fără să fie luate în considerare dificultățile specifice fiecărei platforme în parte…. ca varianta de PS3 a lui Skyrim ce era perfectă.
Material preluat de pe Games Arena