The Witcher a sosit! Nu, nu The Witcher 3: Wild Hunt, ci un alt Witcher. Jocul de aventură… în sensul de The Witcher Adventure Board Game, nu unul de aventură tradițional, deși n-ar strica nici unul din ăla. Practic, dacă ai scoate luptele, The Witcher ar fi aproape ca un joc Telltale, complet cu evenimente quick-time. Dar mai multe despre asta când va fi lansat The Witcher 3, care sper să nu te informeze că trebuie să apeși X pentru a câștiga, cum făcea al doilea. Ce este The Witcher Adventure Board Game? Eh, în primul rând, este un joc ce nu are „Board” în nume, l-am pus acolo ca să nu apară iluzia că ar fi un joc de aventură. Este un joc de societate, de masă, ca un Monopoly superior. A fost făcut ca o alternativă digitală a variantei sale din lumea reală, ce a fost lansat cam tot în această perioadă. Poate fi jucat ori de unul singur la calculator, ori cu până la patru oameni pe același calculator, ori prin internet cu maxim patru oameni. Dacă nu sunteți pasionat de acest gen de jocuri, atunci probabil articolul nu o să vi se pară prea relevant, dar dacă ați fi interesant de așa ceva, atunci citiți măcar următoarea frază. The Witcher Adventure Game este competent realizat, distractiv și cu surprinzător de multă profunzime pentru ceva care pare a fi atât de simplist și cu o implicare considerabilă a șansei aleatoare. La prețul de 8 euro, nu prea are competiție. Ar mai fi Talisman, dar ăla costă aproape dublu.
Acum pentru detalii. Mai sunteți aici? Sper că da. Sau dacă nu aveți chef să citiți totul, aruncați o privire peste emisiunea Demo care îi este dedicată, în care mă străduiesc să îi explic pe cât mai bine conceptele pentru a treia oară. O să stai cu nasul câteva ore într-o planșetă de joc foarte frumos desenată și animată în timp ce zaruri sunt aruncate, cărți sunt trase și înjurături sunt aruncate pe fereastra jocului. În cazul în care vă amintiți de varianta beta ce a fost subiectul unui articol anterior, aveam atunci câteva probleme cu acest joc. Nu părea suficient de interactiv, iar timpii morți erau de-a dreptul morți, de puteai să pleci, să faci un ceai, să fierbi un ou, să te întrebi ce a venit mai întâi, oul sau găina, să realizezi că a fost oul pe care l-a făcut un dinozaur, iar apoi să te întorci fix când îți vine rândul. Nici nu avea din cale afară de mult conținut în el, de ajungeai să știi pe de rost toate cărțile dintr-o sesiune sau două. Eh, au reparat cam totul. Acesta a fost pe departe beta testul cu rezultatele cele mai pozitive pe care le-am văzut vreodată. Tot ce a rămas de care mă pot lega este ceva ce ar cam necesita o rescriere fundamentală a modului în care fost construit jocul, și anume, să aibă ture simultane. În părerea mea, dacă puteau implementa ture simultane, fiecare putea să joace în ritmul său, să miște omuleții, să tragă cărți, să dea cu zarul, iar când toată lumea era gata, să se tragă linie și să se calculeze totul pentru tura următoare. Problema cu ideea mea este că ar fi funcționat doar pentru varianta beta, unde nu exista tocmai acest grad de interacțiune între jucători. Acum nu prea ar mai merge, pentru că sunt mecanici ce se bazează pe ideea că vei ști unde sunt ceilalți jucători atunci când folosești o carte/abilitate. Nu că au fost acolo la un moment.
Poate că ar fi mers în singleplayer, când AI-ul controlează opoziția, sau măcar ar fi putut să le accelereze acțiunile lor pentru a face jocul să decurgă mai rapid. Oricum este un indicator în lateral ce arată tot ce s-a întâmplat în rundă. AI-ul, apropo, este capabil să joace, o face bine, dar nu prea este în stare să se folosească de tacticile ceva mai fine pe care un jucător le va deprinde după câteva sesiuni.
Când începi un meci vei putea alege dintre patru personaje: Geralt, Triss, Dandelion și Yarpen. Tot nu știu cu siguranță cine este Yarpen. Plus câteva alte lucruri, cum ar fi durata sesiunii, de o misiune, trei sau cinci și durata unei ture. Mă bucur că au adăugat asta, pentru că jocul va da afară automat jucătorii ce nu sunt activi un minut, trei minute sau cinci minute. Cine alege durata de timp cea mai mică va „câștiga”, determinând durata meciului. Când începi, ești într-un colț din hartă, mereu același în funcție de personaj, și trebuie să alegi o misiune din două.
Citiți continuarea pe Games Arena