Au fost nenumărate vedete (Alicia Keys, Oprah, Beckenbauer etc.) care au luat bani să promoveze anumite produse (BlackBerry, Samsung Galaxy, Surface) și de fapt ele/PR-ul lor posta pe rețelele de socializare impresii despre produse folosind un iPhone. Sunt nenumărate agenții de PR ale căror angajați/angajate folosesc în public fix produsele concurenței și nu pe cele ce ar trebui să le susțină/promoveze. De-a lungul celor 15 ani de activitate în IT am văzut enorm de multe astfel de situații.
Treaba asta a existat și va exista întotdeauna. Nu cred că ceva se va schimba vreodată: banii vin, sunt bine veniți. Ce contează că s-a promis ceva?
Singura diferență e dată de mărimea gafelor și neinspirația celor ce au propus campania. Alicia Keys a dat-o în bară cu BlackBerry, Oprah cu Surface, Franz Beckenbauer cu Samsung Galaxy ca să enumăr doar câteva cazuri. Toți au însă în comun un singur lucru: promovau niște produse pe care de fapt nu le foloseau cu adevărat, în realitate instrumentele de joacă erau produse Apple.
Azi a mai venit un exemplu: Microsoft a dat bani la CNN (și mă gândesc că a dat chiar o căruță) pentru că băieții aia (și niște fete) care nu au altceva mai bun de făcut decât să analizeze statisticile legate de alegerile din SUA să se folosească de tabletele Surface ca să tragă și să interpreteze rezultatele.
La prima vedere, toate bune: o grămadă de tablete stau pe masa invitaților. La o privire mai atentă (sau să zic o gafă a cameramanilor) vedem că de fapt tabletele Surface sunt doar niște suporți care sprijină … iPad-uri. Și suporți destul de scumpi dacă iau în considerare că vorbim de tablete Surface Pro 3.
Știu, se va zice că ăștia nu făceau parte din campanie și au venit cu produsele lor. Ok, dar CNN făcea parte. Și i-a durut undeva că tot poporul american va vedea că de fapt Surface-urile alea sunt puse acolo de pomană. Să țină iPad-uri sau cafele.
Și e chiar păcat. Nu mă gândesc la banii aruncați de Microsoft, că au de unde da. Zic doar că Surface Pro 3 e un super produs, care bate din orice unghi un amărât de iPad, oricare generație.
Iar dacă cei de pe afară își permit treburi din astea, la noi nu mai avem ce zice.
De asta nu mă mai miră când văd campanii făcute cu bloggeri/oameni cu activitate în IT ce promovează produse pe care nici măcar nu le folosesc, nu le înțeleg, sau mai rău, după ce ies din campanie le ponegresc. Dacă intră banii, totul e frumos. Vedem asta la americani. Bifăm campania și trecem mai departe.
Da ce facem cu consecvența? Azi suntem prieteni, mâine nu, că nu mai sunt bugete. Ne facem prietenii și parteneriate după care are buzunarul mai mare. Sau care îți oferă avantajele cele mai mari.
Mai facut curios cu Surface Pro 3… daca e mai tare decat orice generatie de iPad si poate fi un inlocuitor de laptop ma gandesc serios daca se merita investitia…