La fel cum în studiile electorale apar diferențe uriașe între rezultate, în funcție de cel care plătește pentru toată operațiunea de realizare și de interesele pe care le are el cu cifrele rezultate și în IT-ul mare apar diferențe enorme între două studii destul de asemănătoare.
Este vorba despre cotele de piață deținute de sistemele de operare mobile pentru piața de smartphone din Statele Unite, pentru o perioadă de trei luni de zile (iunie, iulie și august 2014). Unul este studiul Kantar, despre care am vorbit deja pe larg, celălalt aparține celor de la comScore MobiLens. Ambele compară evoluția acestor sisteme de operare, unul față de perioada similară a anului trecut, iar celălat față de trimestrul anterior. Iar rezultatele mă miră prin diferența mare pe care o arată, lucru care mă îndeamnă să cred că este vorba despre șmecherii la mijloc.
Dacă în studiul Kantar World Panel vedem un Android în creștere (de la 56,1% la 63,6%) și un iOS aflat în dificultate, cu o scădere (de la 37,5% la 30,1%), atunci când vine vorba de cifrele furnizate de comScore MobiLens, situația este total pe dos. Androidul scade (de la 52,1% la 52%) iar iOS crește (de la 41,9% la 42%). Nici măcar Windows Phone nu reprezintă o constantă între cele două studii.
Personal, nu cred într-o pondere de 42 de procente pe care iPhone o poate avea în zona de smartphone din Statele Unite, cu toate steluțele posibile din spatele unui studiu și aș înclina înspre cifrele furnizate de Kantar, o companie cu ceva tradiție în studiile de piață. Mai mult însă, rămân cu o senzație ciudată legată de cât de relative pot fi cifrele pe care le vedem fluturate prin fața ochilor. Cred că e și de la faptul că ne aflăm în campanie electorală.