Una dintre particularitățile pieței din Statele Unite care a contribuit enorm la ascensiunea produselor Apple și la atingerea gradului de popularitate de care acestea s-au bucurat și încă se mai bucură, este dată de patriotismul consumatorilor din această țară. O trăsătură pe care Apple a știut să o speculeze de-a lungul timpului, lucru pe care, de multe ori, l-a arătat fățiș în materialele de promovare. Ei bine, nu prea mai ține. Oamenii încep să fie mult mai atenți la preț și aici Apple se resimte.
Cel mai proaspăt studiu Kantar subliniază oareșcum acest trend. În Statele Unite, iOS-ul pierde procente (3,3%) față de trimestrul anterior, ajungând la 32,6% cotă de piață. Nici Windows Phone nu se bucură de prea mare atenție din partea publicului american, având o cotă de piață de 4,3 procente. Bine, și Google e companie americană și domină piața, dar o face și pe spatele unor firme asiatice, cu o contribuție majoră a Chinei. Practic, realitatea scalată în jos la piața sistemelor de operare mobile.
Noroc cu italienii, așa, ca explicație la fotografia de mai sus. Pentru cifrele complete, vă invit să vă jucați în link-ul de mai jos.