Simțind potențialul pe care piața de wearable tech din România îl are, cu o creștere pentru anul viitor, estimată pe baza propriilor cercetări, de aproximativ cinci ori față de anul acesta, Evolio pare a fi primul brand românesc care face pasul înspre acest segment. X-watch este instumentul care concretizează acest prim pas. Un ceas inteligent care, conform Evolio, va avea pe lângă funcțiile clasice de monitorizare a efortului fizic și aplicațiile de fitness, și funcții de control al smartphone-ului și localizarea acestuia.
Cu un display pătrat de 1,54 inchi și 240 x 240 pixeli, X-watch va avea o grosime de 9,9 milimetri. Acumulatorul de 230 mAh, conectivitatea Bluetooth 4.0, GPS-ul sunt doar detalii tehnice, care nu pot înlocui senzația directă pe care o dă contactul cu produsul. Senzație pentru care va trebui să așteptăm până la începutul anului viitor, conform Evolio. Astfel că pasul menționat mai sus este, deocamdată, unul teoretic. Așteptăm și un prim pas mai practic în wearable tech-ul autohton. Am văzut că și Gecad Group susține Vector Watch, un alt proiect românesc în domeniu, dar, deocamdată nu avem nimic palpabil.
Conectivitatea cu orice dispozitiv Android (de la versiunea 4.3 în sus), dar și cu dispozitivele iOS, combinată cu un preț de vânzare recomandat, de doar 199 de lei, ridică câteva semne de întrebare legate de cât de smart este acest smartwatch. Semne de întrebare pe care sperăm să avem ocazia să le risipim atunci când produsul va deveni disponibil.