Ce vă trece prin cap când vă gândiți la Bethesda? The Elder Scrolls! Și mai recent un MMO al cărui nume nu mi-l amintesc. Era ceva Online, va trebui să caut pe Wikipedia. Ce nu vă trece prin cap atunci când vă gândiți la Bethesda? Ce ar fi un joc de lupte corp la corp gratuit, în multiplayer, ce arată de parcă Team Fortress 2 s-ar fi ciocnit de Half Life 2. Ce legătură ar avea Bethesda cu Team Fortress 2? Undeva, printre voi, un fan Fallout a ridicat capul, a căscat ochii, iar memoria sa călătorește înapoi la o perioadă în care urla în ecran și se întreba de ce echipa care lucra la Fallout 3 îți pierdea timpul participând la un turneu de Team Fortress 2 cu alte studiouri, în loc să lucreze la Fallout 3. Cred că acest eveniment, sau măcar Team Fortress 2, a fost un factor în decizia companiei nu doar de a publica un joc numit Battlecry, dar și de a înființa un studiou special pentru a face acest joc. Un studiou numit în sine Battlecry. Cred că le place acest nume.
Tot pare bizară această decizie. Bathesda face un joc de acțiune în mutliplayer, gratuit. Câte jocuri gratuite știți de la Bethesda? Daggerfall și Arena. Altele? Nici unul. Eh, MMO-ul ăla prin ianuarie, dar pe lângă asta, nimic. Și câte jocuri de lupte corp la corp de multiplayer au până acum în ADN-ul lor? Tot nici unul. Câte jocuri de lupte corp la corp la care luptele corp la corp să nu fie o chestie atât de stângace încât să îți fie rușine să vezi cum doi jucători se duelează folosind acel sistem au? Eh, poate ar avea Dishonored, ce n-avea lupte chiar atât de rele. Dar să facem abstracție de el. De la zero, un joc făcut să fie gratuit, și dacă era un shooter îl numeam mort în apă, însă segmentul de jocuri cu săbii bătălii pe echipe este departe de a fi suprasaturat. În acest moment este populat de titluri precum Chivalry, War of the Roses/Vikings și poate părți din Archblade sau Warframe. Este loc de extindere și expandare suficient de mare. Nu ca la segmentul unde jocuri ca Gothan City Impostors sunt moarte în apă.
Mai întâi, premiza, pentru că nu poți avea doar lupte cu săbii fără nici un motiv. Battlecry vă cară într-o lume diferită de a noastră, dar în același timp nu complet străină. După un război imens, în care milioane de oameni au murit, întreaga planetă a ajuns la o concluzie importantă. Praful de pușcă trebuie interzis! N-a zis nimeni ceva de nucleare, așa că nu prea e o salvare pe termen lung. Însă, dacă oamenii vor să se omoare între ei, trebuie să depună ceva efort, trebuie să aibă ceva talent, trebuie să se chinuie puțin. Și astfel, lumea s-a schimbat. Săbii, arbalete și scuturi au înlocuit puști, pistoale și tunuri. Și pentru că timpul progresează, mai aruncă acolo niște steampunk, poate niște teslapunk. Armurile au revenit la modă, iar totul a căpătat o stilizare grafice ce te face să te gândești la City 17 și Dunwall, predominant pentru că Bethesda îl are la îndemână pe Viktor Antonov, omul responsabil pentru stilizarea grafică inedită a jocurilor cu pricina.
Citiți continuarea pe Games Arena