Lara Croft. Mai țineți minte când tânăra vânătoare de comori zburda voioasă, zâmbind și râzând, prin Bolivia, în timp ce făcea salturi ce ar provoca atacuri de cord în cea mai mare parte din populație? Ani îndelungați au trecut de atunci, timp în care Lara a devenit o criminală în serie, sau măcar suficient de dezaxată încât să omoare pe cineva cu o săgeată în cap, fără nici un fel de provocare. Eh, ce e drept, era înarmat, dar părea speriat, aproape de parcă ar ști că pe undeva prin umbră era cineva întunecat, un prădător, sau o prădătoare ar fi mai bine zis, care vânează, fără milă, fără sens, fără rațiune. Doar perpetuează un ciclu de violență, reiterează trauma care i-a făurit psihicul nou, care a distrus persoana anterioară și-a înlocuit-o cu un monstru. Măcar când Lara omora zeci de oameni, pe vremuri, era într-un context mai fantezist, de te băteai cu zei antici sau cu dragoni. Ce conta un mic genocid când te luptai cu un T-Rex, disocierea față de realitate era evidentă, totul era atât de fantezist. Mulți oameni duc dorul acelor zile în care simt nevoia să joace Spec Ops The Line pentru a se mai destinde. Iar Square Enix și Crystal Dynamics au înțeles asta, așa că Lara revine. Vechea Lara, cea îmbrăcată în acel costum de turcoaz, sau ce culoare era, cu pistoale duble în loc de arc și mereu cu o replică amuzantă care să acompanieze sceneta groaznică la care tocmai a asistat, precum un individ strivit de o piatră gigantică.
Astfel, au anunțat Lara Croft and the Temple of Osiris. Un joc plasat în continuitate stilistică a seriei clasice și o continuare directă pentru Lara Croft and the Guardian of Light. Totec nu revine, nici sulița lui, dar va fi același stil de joc, iar asta ar trebui să bucure fiecare om de pe planetă. Peripeția isometrică a Larei de acum patru ani a fost o surpriză minunată. Nu credeam că va fi bun, nu credeam că va fi ceva de capul său, că era doar o chestie cooperativă pentru că erau la modă jocurile cooperative, dar au reușit să facă unul dintre cele mai bune titluri Tomb Raider din istorie. Rapid, fluid, cu puzzle-uri diverse, lupte amuzante, acrobații, și cooperare bine implementată, dar cumva capabil să fie parcurs pe cont propriu. A mai primit DLC cu Legacy of Kain, de puteai juca în rolul lui fulărel și morăcănosul dințos. După ce jocul a fost lansat, și toată lumea saliva după mai mult Tomb Raider cooperativ isometric, Crystal Dynamics a spus că acesta este sfârșitul. Că nu vor mai lansa nici un astfel de joc. Au vrut să îl facă, a mers, s-a vândut, și-au trecut la noul Tomb Raider, mult mai serios și mai sângeros. Între timp, s-au răzgândit. Așa a venit Lara Croft and the Temple of Osiris, un contra balans cu seriozitatea seriei curente, la care vei fugi, urmărit de zei crocodili păroși gigantici.
Ca să pară și mai mult ca o revenire la seria veche, pe lângă faptul că Lara are din nou vocea lui Keeley Hawes, au ales să plaseze jocul în cel mai tradițional loc în care puteau amplasa un Tomb Raider, în Egipt. Printre ruinele antice ale faraonilor, ale dinastiilor vechi, morminte și temnițe în care se ascund schelete, comori, relicve și acei zei antici menționați anterior. Ce caută Lara în Egipt? A venit la furat, ce altceva. Pentru o persoană excesiv de bogată, este surprinzător de dornică să șterpelească absolut totul, deposedând națiuni de valoarea lor culturală. Dar hei, e britanică, erau înnobilați pentru asta pe vremuri. Lara nu este singură în aventura sa prin Egipt, în sensul că nu este singura venită să jefuiască mormintele sacre ale strămoșilor localnicilor. Pe lângă ea este Carter Bell, un personaj proaspăt inventat, un vânător de comori rival, un alt Tomb Raider, care în termeni de gameplay este exact la fel ca Lara, având echipament identic. Cei doi descoperă o relicvă anume într-un templu, iar în timp ce o fură, eliberează accidental zeul Set, cu care Lara s-a luptat deja în Tomb Raider 4, iar acesta începe să își strângă puterile pentru a cuceri lumea. De câte ori începe un joc Tomb Raider cu „Oh, uite, Lara a luat un artefact ce stătea bine mersi, păzit, în siguranță, și din cauza ei acum vine apocalipsa.”? În primul o ajuta pe Natla, în al doilea i-a dat unui criminal puterea de a deveni un dragon, am uitat ce se întâmplă în al treilea, în al patrulea îl eliberează o dată pe Set, în Angel of Darkness tot nu știu despre ce era vorba, doar prin Legend chiar încerca să prevină apocalipsa începută de altcineva, și în cel nou.
Citiți continuarea pe Games Arena